Et samarbeid mellom JCP PRAD og OBOS skal få unge mennesker til å gå i operaen.

JCP PRAD og OBOS skal få unge til å gå i operaen

Oppdraget med å inspirere unge til å ta turen til operaen gikk til JCP PRAD.

Publisert

OBOS ønsker i samarbeid med Operaen å få flere unge til å oppleve og oppdage opera. I første omgang med et mål om å selge ut en forestilling av Madama Butterfly til 20-30-åringer.

– Vi tror mange unge vil ha glede av å gi opera en sjanse, og tenker de fleste faktisk vil bli positivt overrasket. Opera er ikke forbeholdt eldre, forestillingene rører deg uansett alder, sier kreatørene bak kampanjen, Christian Kruse og Hanna Sverdrup i en pressemelding.

Løsningen ble å vise følelsene man går gjennom når man ser en opera. 

– Ved å vise ansiktene til ulike unge mennesker som ser en opera, og følelsene som oppstår, håper vi å skape nysgjerrighet, og et ønske om å oppleve det selv. Filmene er inspirert av scener fra store filmer som Pretty Woman, Once upon a time in Hollywood og Cinema Paradiso, sier de. 

Til kampanjen er det laget filmer og tatt bilder til sosiale medier. 

– Vi likte godt at ideen er så enkel og tydelig, samtidig som den spiller på følelsene man får av å gå i operaen. Uttakene oppleves som genuine, og viser godt hvordan mange av de som ser opera for første gang reagerer, sier Hege Irene Asplund sponsoransvarlig kultur og sosio i OBOS.

Forestillingen finner sted 13. mars, og er kun åpen for publikummere under 30.

Powered by Labrador CMS