Den ikoniske OL-genseren fra 1994 er nå tilbake. I en ny kampanje feirer Dale of Norway relanseringen med en ny versjon av “Se ilden lyse”.
OL-genseren fra 1994 er tilbake i ny kampanje fra Dale of Norway og Trigger.

Henter tilbake ikonisk OL-genser med ny versjon av «Se ilden lyse»

Den ikoniske OL-genseren fra 1994 er nå tilbake. I en ny kampanje feirer Dale of Norway relanseringen med en ny versjon av «Se ilden lyse», og de har fått med seg en norsk artist på laget.

Publisert

OL-genseren fra 1994 har gått inn i historien som et designikon. 

Nå er genseren tilbake, og i en ny kampanje fra Dale of Norway hylles den sammen med en låt fra OL på Lillehammer.

– I et samarbeid med den norske låtskriveren og artisten SKAAR, har vi gått sammen om en felles hyllest. Til den nye utgaven av 1994-genseren, har SKAAR laget en helt ny versjon av den ikoniske OL-låten «Se ilden lyse», forteller Christine Madsen, markedsdirektør i Dale of Norway, i en pressemelding.

Det er Trigger som står bak idéen om å feire tilbakekomsten til den populære OL-genseren med den folkekjære låten.

– Vi er stolte over hva vi har fått til i dette prosjektet med SKAAR og Trigger. Det er et sånt prosjekt som krever en god porsjon mot hos alle parter, mot til å foreslå ideen, mot til å gå med på ideen og mot til å stå sammen gjennom hele prosjektet, sier Madsen.

Kampanjevideoen er en musikkvideo av SKAAR, akkompagnert av en sjelden nyinnspilling av «Se ilden lyse». 

Det er film- og innholdsprodusent Matias Fosso og kreatør Fredrik Juul som står bak selve idéen og filmproduksjonen. Juul forteller at det har vært et utrolig givende prosjekt å jobbe med.

– For å relansere genseren ønsket vi å gi den yngre generasjonen, som gjerne ikke var født under OL i 1994, en ny referanse til den ikoniske genseren. OL satte varige spor i den norske folkesjela, og det samme gjorde både genseren og sangen, sier Juul.

Hele produksjonen har blitt gjennomført in-house hos Trigger, med kortreist filming i naboskogen til kundeansvarlig og konsulent i Trigger, Tone Helene Angsund.

– Det var en vågal idé å gå for, med mange brikker som skulle falle på plass, men den var klokkeklar. Det er litt av en tillit Dale of Norway har vist oss, ved å tørre å tro på det umulige, sier Angsund.

Powered by Labrador CMS