I kampanjen til Hyper for VO-linjen, oppfordres publikum til å trykke på knappen, og dermed stoppe volden som utspiller seg foran dem.

Ocean Outdoor har lansert ny kreativ hub

Ocean Labs med sin første kreative kampanje for DCC-vinner Hyper.

Publisert Sist oppdatert

I fjor ble den aller første Digital Creative Competition (DCC) arrangert i regi av utendørsselskapet Ocean Outdoor.

Alle byråene som deltok måtte løse caset: «Hvis du kunne gjort hva du ville med digital skjermer for en kunde; Hva ville du gjort?»

Valgte ShoutOut for partnervold

Målet med konkurransen var å utfordre nytenkningen innenfor utendørsmarkedet og pushe grenser. Byråene Hyper og WAL stakk av med seieren, og nå har første vinner fått ideen sin realisert.

Den første kampanjen som er tilrettelagt av Ocean Labs Norge er for VO-linjen og Hyper, som tok i bruk lyd (ShoutOut) i samspill med digitale skjermer for å skape oppmerksomhet for å sette lys på viktigheten av å varsle ved mistanke om partnervold, og senke terskelen for nettopp dette.

– Dette er en av mange kreative kampanjer man vil se fremover fra Ocean, da de har nå lansert sin kreative hub Ocean Labs. Denne avdelingen har lenge utmerket seg i UK som eksperter innen krysningen mellom innovasjon, teknologi og storslagne ideer. Ocean Labs har som mål å fremme utendørsmediet, og gjøre det stadig mer relevant for dagens publikum, sier Head of Sales i Ocean Outdoor, Robin Bang i en pressemelding.

Den kreative huben Ocean Labs, ble lansert av Ocean Outdoor rett før påske.

Knapp for å stoppe volden

På LED-skjermen vises et par i en dialog som eskalerer til krangel med truende atferd. Direkte foran skjermen var det montert en lyddusj som spilte av det voldsomme lydbildet til krangelen på et markert område gjennom ShoutOut teknologi. Publikum oppfordres til å trykke på knappen, og dermed stoppe volden som utspiller seg foran dem. På skjermen takket VO-linjen deretter den som tok seg tid til å «varsle», og informerte om at den nasjonale vold- og overgrepslinjen kan kontaktes via telefon eller chat.

– Ocean Labs har vært ledende i å utvikle digital og kreativ OOH i Storbritannia, og det kjennes inspirerende å kunne bygge videre på dette her i Norge. Vi har et nært samarbeid med UK, Nederland og resten av Norden, noe som muliggjør deling av ulike løsninger, kunnskap og ikke minst inspirasjon på tvers av landegrensene, sier Bang.

Strategisk Rådgiver i Hyper, Johanna Nordberg Aas i Hyper opplyser at kunden melder om at flere tar kontakt.

– Så det viser hvor effektivt det er å være til stede. Flere skal få hjelp – det er det viktigste.

Årets DCC finner sted i oktober.

Powered by Labrador CMS