Dominic Coles skal drive sports marketing og sponsorrådgivning for sportsbyrået i London.

NPG etablerer samarbeid med tidligere BBC-sjef

NPG Sport & Communication inngår partnerskap med tidligere BBC-sportssjef og sjef for Discovery i Nord-Europa, Dominic Coles. 

Publisert

– Vi ser at fler av våre oppdrag har en internasjonal dimensjon. Spesielt i sponsorverden, der mange av de internasjonale avtalene krever tilgang til europeiske hovedkontor. 

Det sier Espen Skoland, partner og daglig leder i NPG Sport & Communication i en pressemelding. 

Coles har over 20 års erfaring fra media- og sportsverden. Han har vært sportssjef for BBC i over ti år og driver i dag lignede virksomhet som NPG i London. 

– Han har opparbeidet seg et enormt kontaktnett og blir en forlenget arm for oss og våre kunder inn i den internasjonale sports marketing- og sponssfæren.

Coles er ikke helt ukjent for Skoland og hans partner og tidligere Discovery-kollega, Harald Strømme. Coles var sjefen til de to da han ledet Discoveys nordeuropeiske virksomhet. 

– Vi kjenner Dominic godt, spesielt Harald. Det var han Harald klarte å lure med på å betale 2,4 milliarder for Eliteserien i sin tid, som den gang var den største rettighetsinvesteringen for Discovery i et enkeltmarked, sier Skolang og fortsetter: 

– Og det var han som satt med pistolen mot tinningen vår da vi forhandlet distribusjonsavtaler rundt fotballavtalen. Siden den gang har vi hatt god kontakt. Og vi gleder oss til å jobbe sammen med ham igjen. 

Coles ser frem til å samarbeide med det nyetablerte og voksende sportsbyrået.

– Vi er allerede godt i gang med samarbeidet, og jeg vet jo godt hva Harald og Espen står for. Vi deler felles forretningsinteresser og verdier, og det er hyggelig å kunne bidra nå som det er mange store profiler fra Norge som også har en sterk merkevare internasjonalt, sier Dominic Coles. 

 

Powered by Labrador CMS