Hege Fiskå (f.v) og Ingvild Erøy kan juble over 100,000 kroner øremerket annonsering i Schibsteds flater.

Easee har valgt – gir bort pengepremien til Kakadu

– Vi er utrolige glade for premien og kan love at den vil komme godt med.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Tidligere denne måneden vant Easee tittelen årets markedsfører i regi av Markedsføringsforeningen i Stavanger og Schibsted. I tillegg mottok de 100,000 kroner til annonsering i Schibsteds flater, men den premien valgte Easee og PR-sjef Kenneth Bjerga å gi bort.

– Det var utrolig gøy å vinne og å motta prisen. Men da jeg tok imot premien føltes det bare ikke helt riktig. Derfor ga jeg bort premien der og da, til en start up bedrift som trenger det langt mer enn oss, fortalte han til KOM24.

Med en god gammeldags «pay it forward», var Easees Facebook- og LinkedIn-konto åpen for nominasjon av en ny vinner. I helgen falt valget på Stavangerbaserte Kakadu.

– Vi i Kakadu hyller initiativet fra Easee og er så takknemlige. De vet hvordan det er å stå i startgropen, noe de viser å ikke ha glemt. Det er enormt motiverende å komme til topps når vi står mot andre, sterke kandidater, sier Hege Fiskå i Kakadu, i en pressemelding mandag.

Håper trenden fortsetter

Kommunikasjonssjef i Easee, Cecilie Våge forteller at det har vært en demokratisk prosess å velge ut en ny vinner.

– Disse midlene kommer godt til nytte hos en bedrift som var der vi var for kun 3 år siden. Kakadu representerer en tjeneste som minsker utenforskap og løfter frem inkludering. Det er jo alltid godt å kunne gi noe tilbake - samtidig som det er kjekt å sette i gang gode synergier. Vi håpe at trenden fortsetter i regionen, og håper andre selskaper kan gjøre det samme.

Katrine Øinæs Myrseth

Kakadu ble startet i 2020 med en idé om å gjøre den digitale hverdagen enklere for alle, og etter bare ett år fikk de prosjektstøtte på 2,8 millioner fra Helsedirektoratet, sammen med Ryfylke IKS.

– Vi har klare og ambisiøse mål og slike «wins» skaper stor verdi for oss på flere måter enn pengepremien i seg selv. Kjerneteamet vårt består av tre medgründere som alle har bakgrunn innen markedsføring, digital strategi og innholdsproduksjon. Vi har klare tanker om hvordan dra best nytte av disse annonsekronene, sier Fiskå.

Kakadu består i dag av et kjerneteam med de tre gründerne Hege Fiskå, Ingvild Erøy Prestårhus og Katrine Øinæs Myrseth, med en visjon om å inkludere alle i den digitale hverdagen, ved å gjøre digital kompetanseheving mindre tilfeldig, og mer tilgjengelig.

– Vi er utrolige glade for premien og kan love at den vil komme godt med. Vi trenger oppmerksomhet fra næringslivet og skal utnytte annonsepremien godt, forsikrer Katrine Øinæs Myrseth til KOM24.

Powered by Labrador CMS