Disse deltar i «8 minutes of Change» Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO) inviterer til «8 Minutes» 14. mai. Tretten deltakere får hver åtte minutter til å dele sitt syn på endring – personlig, profesjonelt eller samfunnsmessig.
Anders Holm gleder seg til å pusse båt i påsken – Påsken brukes best i en støvete seilbåthavn i Drammensfjorden.
TRYs Zalo-annonse hylles: – Det er faktisk ingenting med denne kampanjen som ikke er bra – I en aktuell periode hvor vi har sett KI -annonsen som både er ræl, slurvete og dørgende kjedelig, er det deilig å se at menneskelig kreativitet spiser KI-generert kreativitet til frokost.
– 9 av 10 av disse KI-annonsene er ren søppel OpenAIs nye bildegenerator vekker både begeistring og bekymring i bransjen. – Skrekkblandet fryd er kanskje dekkende, sier kreativ leder Anders Muurman Holm i Morgenstern.
Slik får du jobb som kreatør Etablerte kreatører deler sine erfaringer og meninger om hvordan man kan lykkes i yrket.
Morgenstern tok sin tredje Gullfisk på rad: – Jeg turte ikke å håpe på det en gang Fulltreffer igjen! Morgenstern sikret seg Gullfisken for tredje år på rad – kreatørduoen Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø kan nå kalle det en tradisjon.
Lager KI-podkast om hver Facebook-venn:– De fleste synes det er litt ko-ko Kreativ leder i Dinamo, Eirik Stensrud, hyller Facebook-vennene sine – én podkastepisode av gangen
Vant æresprisen: – En bransje som ikke alltid er så god til å unne hverandre ting Anders Muurman Holm og Sebastian Lien Prestø i Morgenstern var svært fornøyd med å ta hjem æresprisen etter årets Gullblyanten.
Morgenstern henter kreativ leder fra konkurrent Reklamebyrået napper kreativ leder fra Nord DDB og henter talent hjem fra New York.
Reklame funker dårligere: Han vil finne ut hvorfor Anders Muurman Holm i Morgenstern om de største utfordringene i dagens reklamebransje.
Zaptec lanserer globalt kommunikasjonskonsept Setter humor på flere velkjente utfordringer i ny global kampanje.
FINN lanserer ærlig reklame-kampanje – Vi syns det er tøft av FINN å ville snakke om et av sine svake punkter.
Brukte kun 20 timer på å lage reklame om Kjell Ingolf Ropstads boligtabbe – Kanskje er folk litt sultefóra på humor i en alvorstung valgkamp?, sier det kreative teamet bak FINN-reklamen spørrende.