Eksperter om Aschehougs omdømme etter krisen: – Uheldig Kulturkommentator mener PR-stuntet står i sterk kontrast til hvordan folk vanligvis oppfatter forlaget.
Når tilliten til bransjen berre forvitrar «Kva i all verda er det som skjer i reklame og kommunikasjonsbransjen for tida?», spør KOM24-redaktør Yngve Garen Svardal i dette innlegget.
VG ble lurt av sitt eget reklamebyrå Morgenstern har i en årrekke vært reklamebyrået til VG. Nå viser det seg at de står bak PR-stuntet som lurte mediehuset – og som VG selv har måttet avpublisere.
Aschehoug-sjefen beklager stunt Konsernsjef Mads Nygaard beklager på vegne av hele Aschehoug at det ble skrevet falske innlegg til Aftenposten og VG.
Morgenstern etter mediestormen: – Vi ønsket oppmerksomhet, men ikke slik Byråleder Camilla Kim Kielland i Morgenstern svarer på kritikken etter at byrået utviklet ideen bak Aschehougs omstridte stunt.
Morgenstern står bak Aschehoug-lureriet Forlagssjef i Aschehoug bekrefter overfor KOM24 at ideen om å sende inn fiktive spørsmål til norske avisers samlivsspalte, kom fra Morgenstern.
– Et fordekt markedsstunt kan vi ikke stå inne for – Dialogen med forlaget har vært merkelig, ettersom de i fullt alvor trodde at Aftenposten ville være nærmest begeistret over å få dekke et markedsføringsstunt fundert på å føre Aftenpostens lesere bak lyset, sier Eilertsen.
Bauer Media lanserer gratis lydbøker - finansieres med reklame – Passer vår profil og ambisjon, sier ansvarlig redaktør i Bauer Media.
Design- og reklamebyrået Mos vokser Mos tar strategiske grep for å styrke sin posisjon innenfor merkevarebyggende design, og tilknytter seg både ny partner og ansatt.
Podimo lanserte 28 podkaster i fjor – skal øke porteføljen betraktelig i år Podkast og lydbok-selskapet melder at lydporteføljen skal firedobles.
– Vil utforske landskapet mellom lydbok og podkast Aschehoug inngår samarbeid med Podimo om å lage eksklusivt lydinnhold.