Utendørsbransjen samler seg om nytt reklameforbud Ocean Outdoor, JCDecaux og Bauer Media Outdoor lanserer felles veileder for håndtering av reklameforbud mot usunne næringsmidler rettet mot barn.
– Et juridisk minefelt for annonsører Nye regler strammer inn på hva norske annonsører kan gjøre. – Norge er ikke en øy, men vi oppfører oss som en, sier Orkla-advokat Martin Berggreen Rove.
– Regelverket er mer inngripende enn vi fryktet Sponsor- og Eventforeningen slår alarm én uke før nytt markedsføringsforbud trer i kraft: – Det handler ikke om uklarhet, men uenighet, svarer statssekretær Usman Ahmad Mushtaq.
Ny markedsføringslov skaper kaos for Oslo Maraton: – En varslet katastrofe 25 000 løpere stiller til start i Oslo Maraton 20. september, men det nye markedsføringsforbudet skaper full forvirring. Nå frykter arrangøren sponsorflukt og høyere deltakeravgifter.
Frykter sponsorflukt etter nytt markedsføringsforbud Det nye markedsføringsforbudet mot usunne næringsmidler skaper stor usikkerhet i sponsorbransjen. Nå advarer sentrale aktører mot at uklare regler fører til at sponsorer trekker seg – og at barn og unge rammes.
Isbjørn Is sliter med det nye markedsføringsforbudet Har stoppet alle sponsoravtaler til lokal idrett.
MFU innstilles: – Uforsvarlig å fortsette Nytt reklameforbud gjør det uforsvarlig å fortsette, mener Matbransjens Faglige Utvalg (MFU).
Nytt reklameforbud kan bety slutten for MFU: – Avvikles mest sannsynlig Den nye forskriften som forbyr markedsføring av usunn mat og drikke rettet mot barn, kan bety kroken på døra for Matbransjens Faglige Utvalg (MFU). Det sier utvalget selv i en kommentar til KOM24.
Nå blir det forbudt å markedsføre godteri til barn Regjeringen innfører totalforbud mot reklame for usunn mat og drikke rettet mot barn. Nå skjerpes reglene utover bransjens egen selvregulering.
NHO slakter regjeringens reklameforbud Regjeringen vil forby markedsføring av usunn mat og drikke rettet mot barn. NHO mener forskriften er uklar og i praksis kun rammer norske produsenter.