Bilde fra Nattevandring for bærekraftsmålene i regi av Norad og Gambit. Foto: Svein Ove Ekornesvg / NTB

Disse byråene vant kampen om millionkontraktene til Norad

Kontraktene har en samlet potensiell verdi på hele 60 millioner kroner,

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Norad lyste tidligere i vinter ut to kommunikasjonskontrakter på anbud, de to er strategisk rådgiving på kommunikasjon og løpende kommunikasjonsrådgiving, strategisk og operativt i implementeringen av kommunikasjonsstrategi og kommunikasjonsstrategiske satsinger.

– Vi ser etter ett byrå som har sin hovedtyngde i det samfunnsanalytiske og kan bistå oss inn med det mer bistandsfaglige kommunikasjonsarbeidet og utviklingen av en ny kommunikasjonsstrategi i kjølvannet av at Norad nå har fått en ny virksomhetsstrategi. Og så ser vi etter ett byrå som har sin styrke i kreativ PR og kampanjer, uttalte kommunikasjonssjef i Norad, Martha Haukaas til KOM24 tidligere denne måneden.

Byråene som vant

Kontraktene er svært attraktive og har en samlet potensiell verdi på hele 60 millioner kroner, pluss moms i kontraktens løpetid, som er på to år med opsjon på ett pluss ett år til.

Tidligere har kontraktene vært samlet i en pakke, og det var Gambit H+K som vant kontrakten forrige gang. Nå er kontrakten delt i to og tirsdag melder Kampanje at det er Los & Co og Try Råd som vant de mest verdifulle kontraktene.

Daglig leder Espen Haugen i Los & Co, som nå blir Norads kreative og operative partnerbyrå, forteller at «jubelen står i taket».

- Det viktige her er at hvis vi løser oppgaven ordentlig, så viser vi at bistand er mer enn nødshjelp. Det kommer alle til gode hvis vi oppnår bærekraftsmålene, sier Haugen til Kampanje.

Gambit er innstilt som leverandør nummer to på denne kontrakten.

Samtidig er Try Råd er innstilt til å bli tildelt kontrakt nummer to, som stragisk partner innenfor kommunikasjonstjenester. Her er det ingen sekundærleverandør, opplyses det om.

– Vi er så klart veldig glade og stolte over å vinne denne kontrakten. Det er jo et resultat av en større satsning vi har hatt rundt bærekraftskommunikasjon den siste tiden, og vil spille en sentral rolle i arbeidet vi skal gjøre med Norad fremover, sier Stine Grøndahl Sesseng, kundeansvarlig og seniorrådgiver i Try Råd til Kampanje.

Karensperioden utløper førskommende mandag.

Powered by Labrador CMS