Juryen mener Explore Trøndelag satte en ny standard for markedsføring med sin kampanje, som stakk av med gull i kveld.
Juryen mener Explore Trøndelag satte en ny standard for markedsføring med sin kampanje, som stakk av med gull i kveld.

Explore Trøndelag er Årets markedsfører i Trøndelag

– Har satt ny standard for markedsføring i reiselivet 

Publisert

«Robert Millar-Prisen», eller Årets markedsfører, som den også blir kalt, ble i dag delt ut under det årlige høydepunktet for trønderske markedsførere - nemlig Markedskonferansen i regi av Trondheim Markedsforening. 

Prisen ble delt ut i Britannia Hall, med 250 markedsførere til stede - et rekordstort antall deltakere.

– Det var knallsterk konkurranse i år, med flere meget solide caser blant finalistene, sier juryleder Mats Muri Løberg, i en pressemelding.

I tøff konkurranse med finalistene Bygger’n, Menn i Helse og Festningen, var det Explore Trøndelag som trakk det lengste strået og stakk av med prisen som Årets Markedsfører 2023.

Løberg forteller at juryen spesielt lot seg imponere over hvordan de har brukt humor og glimt i øyet i markedsføringen. 

– Det er visuelt stilig, annerledes, men likevel gjenkjennbart i forhold til den merkevaren de ønsker å være. Explore Trøndelag har gjennom det siste året kjørt en kampanje som både har vært smart og særs kreativ. Hvert ledd har vist en klar og tydelig rød tråd, noe som bevitner en gjennomtenkt strategi i bunn. 

Juryen, som består av utvalgte markedsførere med forskjellig spisskompetanse i Trøndelag, ble imponert over hvordan Explore Trøndelag har klart å skape en kampanje som både engasjerer og underholder. 

De mener det er satt en ny standard for hva som kan gjøres innen markedsføring av reiselivet.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS