TikTok har passert tre milliarder nedlastinger

Det sosiale nettverket er den femte nongame-appen som klarer dette.

Publisert

I juli klarte TikTok, som eies av kinesiske ByteDance, å bli den første ikke-Facebook-mobilappen som har flere enn tre milliarder nedlastinger globalt.

Dette kommer frem i en analyse utført av Sensor Tower.

Tre milliarders-merket gjør TikTok til den femte nongame-appen som klarer dette, etter WhatsApp, Messenger, Facebook og Instagram, som alle eiers av Facebook.

I løpet av første halvdel av 2021 kunne TikTok notere seg som den mest nedlastede nongame-appen, med 383 millioner førstegangs installasjoner. Til tross for en nedgang med 619 millioner installasjoner i første halvdel av fjoråret.

Det sosiale nettverket hadde en drastisk nedgang på 38 prosent i 2020, noe som skyldes at appen ble fjernet fra markedet i india, skriver cnet.

Ifølge den amerikanske cnet, akkumulerte TikTok 315 millioner nedlastinger i 2020, slo globale rekorder i første kvartal og kan se tilbake på flere nedlastinger i et enkelt kvartal enn noen annen app. I årets første kvartal steg appen med 2 prosent og utgjorde 177,5 millioner, deretter 16 prosent i neste kvartal til 205 millioner installasjoner.

Sensor Tower melder at forbruksutgiftene i TikTok har passert 2,5 milliarder dollar globalt (22,2 milliarder norske kroner). Forbruksutgifter er de totale pengene som brukes av sluttbrukere og tjenester av enkeltpersoner og husholdninger.

Kun 16 apper som ikke er et spill har overgått en milliard dollar i bruttoinntekt siden januar 2014. Nettverket har i likhet med Tinder, Netflix, YouTube og Tencent Video generert mer enn 2,5 milliarder dollar i forbruksutgifter.

Powered by Labrador CMS