Disse fire trendene dominerer i sosiale medier – Det er ikke lenger det beste innholdet som vinner oppmerksomheten, sier Liva Kalve og Thea Marlen Herstad fra HER Agency.
Her er fire ulemper med å bruke KI i reklame Ida Tabak og Simen Øvereng i Publicis mener kunstig intelligens gir flere muligheter, samtidig som det også fører med seg en del spørsmål.
Disse SoMe-tabbene bør du unngå Er bedriften din i gang med å utforme en sosiale medier-strategi? Dette er de vanligste fallgruvene, ifølge to eksperter.
Politikere må bygge merkevaren sin – én like om gangen Politikere som ikke tør å by på seg selv, har tapt kampen om de unge velgerne lenge før stemmesedlene telles opp, mener SoMe-profil Kornelia Minsaas.
Raser mot Snapchats nye grep: – Invaderende Det som før var en trygg sone mellom venner, er nå fylt med reklame. Norske Snapchat-brukere raser mot det nye annonseformatet «First Snap» – og nå advarer Forbrukertilsynet om at formatet kan være ulovlig.
Norske bedrifter kaster seg over TikTok-trend: – «Engagement-baiting» i begge retninger En ny TikTok-trend sprer seg raskt internasjonalt – og nå har den kommet til Norge.
Norge vil ha EU med på 15-årsgrense for sosiale medier Regjeringen ber EU støtte forslag om aldersgrense på sosiale medier. – Europa må stå samlet i møte med tech-gigantene, sier statsrådene.
Over 400 søkere til SoMe-jobb i Felleskjøpet Felleskjøpet fikk langt flere søkere enn ventet. Nå får en ku, en kreativ annonse og en TV-reklame mye av æren.
Går fra Zaptec til SUS: – Jeg ville gjøre kommunikasjon som føles viktig, ikke bare smart Etter flere år som global SoMe-sjef i Zaptec, sto Luisa Pinzon plutselig uten jobb.
Gagner kåret til Årets SoMe-byrå: – Et friskt pust i bransjen HER Awards hedrer kvinner som gjør en forskjell. Søndag gikk Gagner helt til topps som Årets SoMe-byrå.
Nationaltheatret med satirestikk til hoppskandalen: – Vi har jukset Ski-VMs store snakkis får nå en teatralsk vri. Nationaltheatret parodierer hopplandslagets dress-skandale i en ny video – og får både hyllest og kritikk.
Dette er årets semifinalister HER Awards hyller kvinner som gjør en forskjell, og i år deles det ut priser i 14 kategorier. Blant prisene er Årets SoMe-byrå, Personlig merkevare og Bærekraftsprisen.
Går fra P4 til Fjord Travel Norway Vilde Alfredsen har erfaring som SoMe-journalist i NRK, hvor hun bidro til å bygge Supernytt på TikTok til over 250 000 følgere. Hun kommer sist fra P4, hvor hun produserte innhold til deres sosiale medier.
KrF-rådgiver bytter ut valgkamp med FN-delegasjonen i Genève KrFs SoMe-ansvarlige Hedvig Antoinette Halgunset bytter ut valgkampen med FN-jobb i Genève.
TikTokeren skal lage SoMe-innhold for Norsk Tipping – Når en av Norges største merkevarer spør meg om å lage innhold for dem, føler jeg at jeg har gjort noe riktig, sier Mikael Lien.
Metas kontroversielle reklame-grep: Dette sier mediebyråene Meta innfører fullskjerm-reklamer for å kontre EU-granskningen. Det er det delte meninger om blant mediebyråene.
TikTok blir en del av Wee.no sin markedsstrategi – Vi forventet ikke at TikTok skulle være en så effektiv kanal for å nå utstyrs- og maskinkunder, sier markedssjef i Wee.no, Vivian Wee Flatnes.