Hver sommer er Martin Meisterlin med og arrangerer musikkfestivalen Fæsterålen
Hver sommer er Martin Meisterlin med og arrangerer musikkfestivalen Fæsterålen

#Sommerpraten

Martin måtte gjennom tre nødpass før han klarte å skaffe seg ordentlig pass

Årets sommerprogram for han består av soling, PokemonGo (å, ja da) og rødvin på kveldene.

Publisert Sist oppdatert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.

I dag er det daglig leder Martin Meisterlin fra Deadline Media som svarer på sommerpraten.

– Har du pass?

– Absolutt, gyldig er det også! Måtte sjekke da det ble så mye snakk om pass i mediene, men det er klart. Mot normalt faktisk, for jeg måtte gjennom tre nødpass før jeg fikset meg et skikkelig.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Som den nordlendingen jeg er, skal jeg rømme til Spania og samle så mye D-vitaminer jeg bare kan, til en travel høst. Mer spesifikt blir det nok soling, PokemonGo (å, ja da) og rødvin på kveldene.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Jeg er så heldig at jeg får oppleve mine beste sommerminner hvert år, nemlig musikkfestivalen Fæsterålen. Det er vår egen festival, og samholdet som er både internt hos oss og med alle de frivillige er bare magisk. Vi gleder oss til massedains igjen! Men om jeg skal velge et minne fra barndommen er det kombinasjonen av potetsalat, snurring og Dovregubbens Hall (!). Vi var mye på bilferie, og en sommer var dette favorittmaten min – med Edvard Grieg på høyttaleren. Jeg kan fremdeles finne på å spise denne noe spesielle komboen, kanskje mest for minnene.

– Uten å nevne noe fra egen arbeidsplass, hvilken kampanje har imponert deg så langt i år?

Det er vanskelig altså, men jeg tenker fort på JCP PRAD sin “From A to B without the &#%!“ Budskapet er på kornet og enkelt, og jeg synes skuespillet formidler så godt. Null dialog, bare ansiktsuttrykk – digger det!

– Nevn en bransjeperson å se opp for i framtiden

– Akkurat nå popper det opp talenter over alt, men om jeg skulle trekke fram noen så må det bli Herman Henriksen. Herman er fra Vesterålen, og har jobbet hos oss i Deadline et års tid. Nå jobber han med NRK-serien “Bremsespor”. En ung fyr som lever for å produsere, og har masse lun humor! Tror vi blir å se mer av han i framtida.

– Når tryna du sist på jobb?

– Tja, definer tryne? Men jeg har en opplevelse som ikke er så gammel. Jeg havnet i en diskusjon med en kollega fordi jeg oppfattet at vi var uenige om en sak. Men så viste det seg at det ikke var saken i seg selv vi var uenige om, men hvordan den var tatt opp. Jeg hadde nemlig svart på en problemstilling i en chat etter arbeidstid, mens hen mente jeg heller burde ringt. Det føltes som å tryne, fordi jeg ikke først forsto hvorfor vi var uenige, men jeg lærte masse av det. Jeg synes tiden vi lever i, med mer hybrid jobbing, uendelige kanalvalg og mer fleksitid, gjør lederjobben så utrolig spennende. Lærer noe nytt hver dag.

– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Laaaang historie kort: Jeg skrev under på ei byggetegning som gjorde at alle kabelskinner i en butikk ble cirka 35 cm for lav i forhold til innredningen. Regningen for å fikse tabben kom på 180 000 kroner …

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Strengt tatt er jeg jo nesten rookie i bransjen selv, men jeg tror man kommer langt med å være ærlig, nysgjerrig og tør å være original. Ærlighet varer fortsatt lengst, nysgjerrighet holder deg oppdatert og relevant, og originalitet går aldri av moten.

Powered by Labrador CMS