Denne helgen kommer den første kampanjen om koronavaksine fra FHI, laget av POL og Einar Film.
Denne helgen kommer den første kampanjen om koronavaksine fra FHI, laget av POL og Einar Film.

POL har laget FHIs første koronavaksine-reklame

– Vaksinen mot Covid-19 er kanskje vår tids mest etterlengtede hendelse.

Publisert

Denne helgen kommer den første kampanjen om koronavaksine fra FHI på TV, i aviser og i andre digitale kanaler.

Kampanjen er utviklet av POL og produsert av Einar Film, opplyses det om i en pressemelding fra førstnevnte.

– Vi ønsker at de som anbefales vaksinasjon skal kunne ta et informert valg. For å oppnå det må vi nå ut bredt til befolkningen med aktuelle budskap, på en måte som befolkningen kjenner seg igjen i. Vi synes at POL og deres underleverandører har løst det på en svært god måte gjennom å utvikle et konsept der vi kan følge og kommunisere utviklingen av vaksinasjonsprogrammet, sier Anita Daae, prosjektleder kommunikasjon for koronavaksinasjonsprogrammet i FHI.

Kampanjen har som oppgave å informere befolkningen om at koronavaksiner nå er godkjent og tilgjengelig, hvem som skal få vaksine i første omgang, hvorfor akkurat de får, og hvorfor vi andre må vente litt til.

– Vaksinen mot Covid-19 er kanskje vår tids mest etterlengtede hendelse. Alle snakker om det. Alle nyhetsformidlere følger saken tett, og det er en felles forståelse for at en slik vaksine må på plass for at livene våre kan gå tilbake til en mer normal tilstand. En mer spennende oppgave å formidle gjennom god kommunikasjon er det vanskelig å finne, sier Marius Eriksen, kundeansvarlig og rådgiver i POL.

Sindre Holmedal Johnstad, kreatør i POL, forteller om hvordan de fleste det siste året har kjent på det å være «stuck» i hver vår boble.

– Det er et enkelt men uforventet visuelt grep vi ønsket å bruke og som vi tror folk kan kjenne seg godt igjen i. Vi vil alle slippe ut, og koronavaksinen er nøkkelen til dette. Det tar bare litt tid før alle boblene er sprukket, sier

Boblene er en god metafor for hvordan vi har levd det siste året, hvordan samtalene på jobben og i familien har vært, samtidig som det lar oss fortelle historien på en spennende visuell måte, står det i meldingen.

Kampanjen har premiere på TV i helgen, og består i tillegg av en rekke andre elementer. Hovedfilmene vil gå på TV og i ulike kanaler på nettet. I tillegg er det produsert eget innhold til sosiale medier, annonser og bannere for å nevne noe. Filmene er produsert av Einar Film og regissert av Andreas Kleiberg.

Powered by Labrador CMS