Fra venstre: Odd Rune Farsund, Karoline Nybakk, Thomas Askim og Hans Martin Rønneseth.

Ny kreativ ledelse i Publicis Kitchen

Thomas Askim og Hans Martin Rønneseth får det overordnede ansvaret for Publicis Kitchens kreative retning.

Publisert Sist oppdatert

– Alt de har gjort opp gjennom karrierene deres gjør meg trygg på at dette blir veldig bra, sier Publicis Kitchen-sjef Odd Rune Farsund i en pressemelding.

Askim og Rønneseth har gjennom en årrekke markert seg som et sterkt kreativt team i norsk reklamebransje. Med en omfattende samling priser fra både nasjonale og internasjonale konkurranser, er de også blant landets mestvinnende kreatører.

– I tillegg til en åpenbart teft for kreativitet og reklame, har Thomas og Hans Martin riktig tankesett for å møte dagens bransjevirkelighet, og har vært sterke pådrivere for en mer tverrfaglig måte å jobbe på, sier Farsund. 

At Publicis gjorde alvor av å integrere media, reklame, PR og innhold var nettopp noe av det som tiltalte teamet mest, da de startet som kreatører i Kitchen i 2022. 

Siden har teamet vært med på å bevise at strategien gir resultater og vunnet flere kunder sammen med søsterbyråene.

– Vi ser at bransjeglidningen bare har fortsatt, så vi er på rett sted til rett tid. Det er mange som ønsker å få til dette, men vi har opplevd en hverdag hvor dette faktisk skjer i praksis, og vi jobber like mye med folk i MSL og Starcom som i Kitchen, det kommer helt på an på kunden og oppgaven. 

– Jeg har jo allerede hatt gleden av å jobbe med Thomas og Hans Martin et par år nå, og gleder meg til å se hva de kan få til i de nye rollene sine. De har en helt egen evne til å snuse opp flinke kollegaer som de kan samarbeide med, eller starte nye initiativer med på tvers av huset her, som vi jo heier veldig på, sier Karoline Nybakk, viseadministrerende direktør i Kitchen

Med stadig større krav til å finne muligheter på mindre budsjetter, må kreatører også tenke nytt rundt hvordan de samarbeider med kundene, mener de to som nå går inn i ledelsen.

– Vi har ikke noen stor visjonær fasit, men i en tid hvor det har gått litt sport i å være mest mulig flinkis er det også viktig for oss å kjempe for det som er grunnleggende med god kreativitet, tørre skille seg ut, gjøre tiltak som kan være krevende og ha viljen til faktisk å prøve noe nytt. 

– Man må tørre å stå i ubehaget litt lenger i de kreative prosessene. Noen ganger er det som først virker for ukjent, faktisk det som er smartest, avslutter Hans Martin Rønneseth.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS