To nye ledere er ansatt i NAFs kommunikasjonsteam. Ingunn Handagard (t.v) som pressesjef og Geir Arne Servan som innholdssjef. Her sammen med direktør for marked og kommunikasjon i NAF, Ulrica Risberg.

To nye ledere er ansatt i NAFs kommunikasjonsteam

NAF har ansatt Geir Arne Servan som leder for kommunikasjon og politikk og Ingunn Handagard som pressesjef.

Publisert

– NAF satser tungt på innhold og kommunikasjon, både i egne kanaler og i media. Jeg er svært glad for å ha på plass et sterkt team til å lede dette, sier Ulrica Risberg, direktør for marked og kommunikasjon i NAF i en presssemelding tirsdag.

Geir Arne Servan startet i NAF som politisk seniorrådgiver i mars 2022. Han kom fra jobben som sekretariatsleder for KrF sin gruppe på Stortinget. Som leder for innhold i NAF får Servan ansvaret for å lede teamet som utvikler og koordinerer innholds- og kommunikasjonsarbeidet og det politiske arbeidet i NAF.

– Svært glad for tilliten

– Jeg er stolt over å få være en del av laget som skal videreutvikle den gode plattformen NAF allerede står på. Med nesten en halv million medlemmer i ryggen er NAF en kraftfull stemme i arbeidet for trygg, effektiv og miljøvennlig samferdsel. Jeg gleder med til å ta fatt på oppgavene sammen med gode kolleger og tillitsvalgte, sier Servan.

Ingunn Handagard vært ansatt i NAF siden 2017, og har bred erfaring med pressearbeid og innholdsproduksjon. Ingunn går nå inn i en viktig talspersonrolle for NAF, og vil ha det overordnede ansvaret for all NAF sin kommunikasjon i media.

– Jeg er svært glad for tilliten jeg får i denne rollen til å fronte viktige saker på vegne av medlemmene, i en tid der grønn omstilling går fortere og folks hverdagsreiser er i endring, sier Handagard.

Viktig rolle i media

NAF er Nordens største forbrukerorganisasjon, med 480.000 medlemmer. I 2021 hadde NAF 5000 oppslag i aviser, nettaviser, radio og TV. NAF var representert i flere store nasjonale debattflater.

NAF har de siste årene bygget opp et sterkt, tverrfaglig innholdsteam som dekker kommunikasjon, politikk og forbrukersaker.

– Vi er veldig fornøyde med resultatene av å samle alle som produserer innhold i ett og samme team. Vi blir bedre koordinert, og det er lettere å prioritere de viktigste budskapene ut mot våre viktigste målgrupper. Samtidig har NAF en viktig stemme i media og pressearbeidet krever mye oppmerksomhet, sier Risberg. Derfor oppretter vi nå en ny rolle, en egen ansvarlig for alt pressearbeidet som vår viktigste talsperson, samtidig som innholdssjefen fortsetter arbeidet med å videreutvikle innholdet vårt på tvers av kanaler og budskap, sier Risberg.

Powered by Labrador CMS