– Vi trenger flere markedssjefer og digitale markedsførere, også ønsker vi å styrke oss innen flere spesialområder.

Markedssjefene: – Vi er utsolgt

Byrået har lyst ut syv stillinger, men håper på å ansette enda flere.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi ser for oss å ansette mellom syv og ni personer i løpet av den neste måneden, sier styreleder i Markedssjefene Trine Romskoug, til KOM24.

Håpet er at alle nyansatte er klare tidlig på nyåret, noen kanskje allerede i år. Og det er mange stillinger som skal fylles.

– Vi trenger flere markedssjefer og digitale markedsførere, også ønsker vi å styrke oss innen flere spesialområder.

Områdene som krever flere spesialister er inbound markedsføring, nettside med SEO-spesialisering, performance markedsføring og grafisk design.

– Vi har lyst ut syv stillinger, men vi ser fort for oss at det kan bli noen flere ansettelser. Hvis vi får inn veldig mange gode søkere, kan det nok bli opptil ti ansettelser selv om vi «bare» har lyst ut syv stillinger.

Ønsker å bli flere

Det enorme behovet er en kombinasjon av at to medarbeidere skal ut i permisjon og den reelle veksten.

– Det er for øyeblikket utrolig mange selskaper som ønsker å leie oss inn, og vi er rett og slett utsolgt. Derfor er det helt avgjørende for oss at vi styrker lagene slik at vi kan ta på oss nye viktige oppdrag.

Markedsføringsbyrået er inne i en enorm vekstfase og har også en strategi om å bli langt flere på sikt. Dette henger også sammen med at de i tillegg til Oslo, nylig har etablert seg i Bergen og Stavanger.

– Det er derfor vi skal gå godt gjennom alle søknader fordi vi håper å kunne få på plass tre nye ansatte i hver by. Det er naturlig at vi vokser, og det kan godt være at det blir flere runder med ansettelser.

Har to ulike roller

Romskoug tror at mange selskaper la markedsføringen «på is» under pandemien, og at dette er grunnen til den enorme «boomen» de opplever nå.

– I takt med at alt åpner for fullt, tror jeg flere markedsavdelinger kjenner på økende arbeidsmengde, eller at de ikke har rett person på plass. Markedssjefene leies inn på to ulike måter.

I det ene tilfellet er det kjente større selskaper og merkenavn som leier ressurser over en periode, typisk fra tre måneder til ett år. Da går man gjerne inn i etablerte eksisterende markedsavdelinger for å bistå i en definert rolle eller et konkret prosjekt.

Det andre behovet er gjerne SMB-bedrifter som i utgangspunktet ikke har en markedsavdeling, som leier oss inn for å dekke hele spekteret av oppgaver en markedsavdeling normalt har. Fordelen er at de slipper å ansette alle typer markedskompetanse, vi bistår med erfaring og kunnskap på alle fagområder innen markedsføring.

Og for denne typen oppdrag er det ikke samme tidsvindu som man finner ved de kjente merkevarene.

– Det er ikke spikret, det er behovet som avgjør. Noen kunder har vi jobbet med siden vi startet opp for åtte år siden.

Powered by Labrador CMS