På bilde (fra venstre): Christine Fon, Ellen-Karina Syberg, Maria Figenschau, Eduardo Lutz, Lars
Kulsrud, Aslan Norum, Erika Vartdal, Isak Adserø, Kristin Karlstad, Jennifer Manning, Hilde
Kallevig, Therese Rød Holm og Ina Strander John. Under benken ‘Bello!’ designet av Lars Beller
Fjetland og laget av 100 prosent resirkulert aluminium: Herman Skjølsvik, Anders Vindegg og
Nicolay Schweigaard.
På bilde (fra venstre): Christine Fon, Ellen-Karina Syberg, Maria Figenschau, Eduardo Lutz, Lars Kulsrud, Aslan Norum, Erika Vartdal, Isak Adserø, Kristin Karlstad, Jennifer Manning, Hilde Kallevig, Therese Rød Holm og Ina Strander John. Under benken ‘Bello!’ designet av Lars Beller Fjetland og laget av 100 prosent resirkulert aluminium: Herman Skjølsvik, Anders Vindegg og Nicolay Schweigaard.

Her jubler Hydro for sitt SABRE Awards-gull

– Målet har vært å skape en etterspørsel i markedet. Det har vi lykkes veldig godt med.

Publisert

For snart to uker siden ble SABRE Awards arrangert i London og Trigger stakk av med en rekke priser, blant annet årets byrå i Norden.

Publicis MSL stakk av med gull, men det samme gjorde også Hydro.

Hydro tok hjem førsteplass i business-to-business-kategorien «Energy and Natural Resources».

Hydro var ikke til stede i London under prisutdelingen, men nå har de feiret på kontoret. 

Hydro vinner prisen for sitt strategiske merkevare- og posisjoneringsarbeid, hvor selskapet har lykkes med å ta en ledende posisjon som partner for innflytelsesrike designere og andre trendsettere i bransjen. 

Samtidig har Hydro jobbet aktivt over tid med å forme markedet for grønnere aluminium og øke marginer og inntjening for løsninger innen såkalt lavkarbon-aluminium.

– For fire år siden satte vi oss et mål om å etablere en ny visuell merkevareidentitet for å forme etterspørselen etter våre grønnere produkter Hydro CIRCAL og Hydro REDUXA. Målet har vært å skape en etterspørsel i markedet. Det har vi lykkes veldig godt med, sier Hilde Kallevig, leder for posisjonering og merkevare i Hydro, i en pressemelding.

Gjennom konseptet «When experts unite» har Hydro samarbeidet tettere med trendsettere og innflytelsesrike designere for å posisjonere Hydro som en foretrukket partner for beslutningstakere innen design og arkitektur.

– Å motta denne prisen er en anerkjennelse av verdien av strategisk posisjonering og kommunikasjon som en viktig del av å forme etterspørsel og bygge nye markedssegmenter, også for mer tradisjonelle industriaktører som Hydro, sier Kallevig.

Forrige uke markerte også slutten på Milan Design Week, hvor utstillingen Hydro CIRCAL 100R trakk til seg tusenvis av besøkende

Under utstillingen i Milano utfordret Hydro sju verdenskjente designere til å designe møbler laget av Hydro CIRCAL 100R, verdens første aluminium produsert i industriskala av kun resirkulert forbrukerskrap.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS