- Vi fikk veldig inspirerende innspill og ideer fra alle de tre miljøene, men vi falt pladask for historien og storyboardet Manus presenterte for oss.

Manus skal produsere intern stolthet for Møller Mobility Group

– Vi ønsker å skape stolthet blant våre ansatte, samt engasjement eksternt, og da er film et perfekt verktøy.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

iiDet sier kommunikasjonsdirektør Gurli Høeg Ulverud i en pressemelding.

Bilens plass i samfunnet – historisk og fremtidig – skal skildres gjennom en ny film med arbeidstittelen «We provide freedom to move», sakset fra det internasjonale bilkonsernets egen misjon.

– I forlengelsen av kommunikasjonen rundt selskapets nye strategi mot 2025 og visjonen «Dare to Move», lette vi etter virkemidler for å illustrere vår plass i samfunnet, sett i både et historisk og ikke minst fremtidig lys. Vi ønsker å skape stolthet blant våre ansatte, samt engasjement eksternt, og da er film et perfekt verktøy, forklarer kommunikasjonsdirektør Gurli Høeg Ulverud.

Møller Mobility Groups historie går tilbake til 1936, og ikoniske bilmodeller og bestselgere som «Bobla», Golf-en og hippietidens fremste ikon Sambabussen, som alle er del av Møller Mobility Groups bilsamling, skal være med på å illustrere historien.

Møller Mobility Group inviterte før jul tre ulike filmprodusenter til å komme med sine innspill basert på arbeidstittelen til filmen. Valget falt nylig på Schibsted-eide Manus, som også har produsert film for selskapet til Zerokonferansen i høst.

– Vi fikk veldig inspirerende innspill og ideer fra alle de tre miljøene, men vi falt pladask for historien og storyboardet Manus presenterte for oss. Nå gleder vi oss til å se resultatet av produksjonen, sier Ulverud.

Manus er selvsagt fornøyd med å få jobben, melder de i pressemeldingen.

– Få oppdrag er så spennende som å synliggjøre MMGs stolte historie og visjonære fremtidsperspektiver. Vi går til oppgaven med stor entusiasme og en solid dose ydmykhet, og ser virkelig fram til å samarbeide tett med MMG i prosessen, sier kommersiell leder i Manus, Børre Sunde.

Produksjonen skal gi en 2–3 minutter lang film, som primært har interne målgrupper. Imidlertid vil den også brukes i eksterne flater som sosiale medier, på nettsider og eksterne arrangement. Filmen vil lanseres i løpet av våren.

Powered by Labrador CMS