Kristin Brimi er godt fornøyd med at det er så stor deltakelse på årets Young Lions Media 2022.

Rekordmange påmeldinger til Young Lions Media 2022

– Å vinne Young Lions er en fantastisk døråpner for unge som vil vise seg fram i bransjen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Det er helt fantastisk at konkurransen har engasjert så bredt i år og at så mange har lyst til å delta, sier leder for Mediebyråforeningen Kristin Brimi i en pressemelding.

Sammen med CAPA Kinoreklame arrangerer Mediebyråforeningen Young Lions Media, en konkurranse i mediestrategi og medieuttak. Vinneren av konkurransen kvalifiserer seg direkte til den internasjonale konkurransen i Cannes i mai.

I år er det rekordmange 21 påmeldinger til mediekategorien.

– Oppdragsgiveren i år er Mental Helse Ungdom og jeg er sikker på at valg av organisasjon også har stor betydning for oppslutningen. Dette er en organisasjon som driver et viktig arbeid rettet mot unge, og jeg tror det er mange som både engasjerer seg i – og vil bidra – til å sette psykisk helse på dagsorden, forteller Brimi.

Torsdag denne uken går briefen ut og teamene får fram til søndag kveld med å løse oppgaven. Deretter skal besvarelsen presenteres for en jury tirsdag neste uke, og deretter blir vinneren kunngjort på torsdag.

Sist konkurransen ble arrangert var det Malin Gregersen og Helena Dokken som vant og kvalifiserte seg til Cannes. Der ble de shortlistet og endte imponerende blant de seks beste i sin kategori.

– Å vinne Young Lions er en fantastisk døråpner for unge som vil vise seg fram i bransjen. Det fungerer på mange måter som et slags testament på at jobben du gjør er god nok. For vår del har vi begge skiftet jobb etter deltakelsen, og stortrives i nye utfordringer, forteller Gregersen og Dokken i pressemeldingen.

I år er de en del av juryen og skal være med og kåre årets vinner. De har noen tips til årets deltakere. Blant annet oppfordrer de folk til å sette seg nøye inn i oppgaven og faktisk forstå hva det er casen spør om.

– Det er lett å rote seg bort i kreative ideer, men løser det oppgaven? Så håper vi også at deltakerne klarer å ha det litt gøy med oppgaven og prosessen; det kan ofte synes i resultatet.

Powered by Labrador CMS