Yosef Wahab har sikret seg praksisplass i reklamebyrået Maverix.
Yosef Wahab har sikret seg praksisplass i reklamebyrået Maverix.

Yousef er praktikant i Maverix: – Vil ikke være en vanlig robot i systemet

– Jeg tror reklamebransjen er i konstant forandring og er alltid noe vi som markedsførere må adaptere oss til.

Publisert

Yousef Wahab er lettet over å ha sikret praksisplass hos Maverix etter en hektisk søknadsprosess. 

– Jeg er utrolig fornøyd og stolt over å ha landet en plass hos Maverix, ett perfekt sted for meg å begynne og videreutvikle meg sammen med teamet her, sier han til KOM24.

En «Gamechanger»

Wahab ser fram til å utforske hvordan ting fungerer i den «virkelige verden» og opplever Maverix som et byrå med mangfold innen markedsføring og reklame. Han gleder seg til å håndtere nye oppgaver og programmer, samt å tilegne seg kunnskap på et bredt spekter.

Reflekterende over sitt personlige mål om å være annerledes, ser markedsføringspraktikanten seg selv som en «forstyrrer» og ser fram til å finne kreative løsninger på ulike prosjekter.

– Jeg tenker alltid, «Hvorfor må alle dele lignende innlegg, bruke samme type klær og snakke på samme måte?», sier han før han fortsetter:

– Jeg håper å være en person som ikke bare følger det som er normalt og blir en vanlig robot i systemet, men heller en som tør å utforske ideer ingen andre har tenkt på – en «Gamechanger».

– Krever disiplin

Wahab innrømmer å ha begrensende erfaring med å jobbe i større team og uttrykker troen på at dette vil gjøre ham mer åpen og mottakelig for ulike ideer. 

– Å jobbe med folk som har mer erfaring enn deg er alltid positivt. Det gir deg sjansen til å forbedre deg ved å trekke ut elementer og anvende dem for personlig vekst. Her hos Maverix er det mange å lære av, sier han. 

Han ser også for seg at praksisperioden vil være en lærerik tid for å utvikle disiplin og organisatoriske ferdigheter.

– Det krever disiplin å møte opp hver dag og følge opp prosjekter, og dette er noe som har betydning for flere områder i livet. Jeg ser fram til å bli flinkere på det.

Personlig har han aldri vært fortrolig med den vanlige 9–17 jobben på kontoret. 

– Med digital markedsføring får jeg den perfekte balansen mellom stabilitet, kreativitet og mulighet til å jobbe utenfor boksen, sier han. 

Tøye grenser

For Wahab handler kreativitet om å tøye grenser og tørre å prøve ting som andre ikke vanligvis prøver seg på. 

– Med min bakgrunn innenfor grafisk design og mine nyere erfaringer innenfor digital markedsføring føler jeg at jeg har alle verktøyene til å gjøre nettopp det nå.

Han har frilanset som grafisk designer i seks år og er for øyeblikket sisteårsstudent innen digital markedsføring ved Høyskolen Kristiania. 

– Så gjennom disse erfaringene føler jeg meg godt forberedt til å ta imot prosjekter og utfordre meg selv i ting jeg ikke vet mye om, avslutter Wahab. 

Powered by Labrador CMS