Agnete Husebye, bedre kjent som «Agnetesh», vant Årets Influencer under VIXEN Awards i 2019
Agnete Husebye, bedre kjent som «Agnetesh», vant Årets Influencer under VIXEN Awards i 2019

Slik blir Årets VIXEN Awards

Utsettes til oktober i håp om fest og feiring av 10-årsjubileum.

Publisert Sist oppdatert

– Vi har valgt å vente fremfor å gjennomføre en digital prisutdeling, og håper og tror vi kan lage tidenes fest den 22. oktober på Gamle Logen i Oslo, sier daglig leder i VIXEN, Pia Tryland i en pressemelding.

VIXEN Awards feirer 10-årsjubileum, og kårer Norges beste influencere og profiler i sosiale medier. De har valgt å utsette festen som skulle vært arrangert i januar, til fredag 22. oktober. Nominasjonene åpner i august, og i år er juryen doblet.

– Vi ønsker å samle Influencer-bransjen til både fagdag og fest. I år er det rekordmange jurymedlemmer og nå skal vi i gang med å vurdere kategorier.

Årets jurymedlemmer

I år er juryen doblet og består av:

Astrid Valen-Utvik (Juryleder), sosiale medierådgiver i Valen-Utvik

Camilla Bjørn, redaktør i NRK P3

Halvor Harsem (KongHalvor),YouTuber og podkaster

Ingeborg Heldal, redaktør i KK, AllerMedia

Benedicte Kristiansen, Head of Strategy and Operations i Meltwater

Erik Waatland, ansvarlig redaktør, daglig leder og eier av Medier24 og KOM24

Janne Monsen Tveit, redaktør i 730.no

Maren-Ronja Tufte Bjånes, Customer Success Manager i Inzpire.me

Nastaran Kowkabi, kommunikasjonsrådgiver i Kowkabi Kommunikasjon

VidarSingh, daglig leder og partner i mangfoldsbyrået OSS

Helle Tjaberg, redaksjonssjef i Maison Interiør, Story House Egmont

Pål Nisja-Wilhelmsen, direktør for innovasjon og forretningsutvikling i Nettavisen

Årets jurymedlemmer
Årets jurymedlemmer

For tredje år på rad arrangeres en fagkonferanse for ledere, markedsførere, bransjen og andre som ønsker å forstå hvordan Influencer Marketing kan brukes, i forkant av prisutdelingen. Konferansen blir heldigital og sendes noen dager i forkant av selve utdelingen.

Dette vurderes

Alle influencere kan nomineres enten de påvirker i egne kanaler og/eller sosiale medier. Det er spesifikke krav for hver av kategoriene, og juryen vil også vurdere den estetiske profilen og hvor engasjerende og effektiv kommunikasjonen er. Juryen vil også ta høyde for regler og merking av reklame, og selve helhetsinntrykket profilen gir. Snapchat og story-innhold vil være med i vurderingen, men vil ikke alene gi grunnlag for nominasjon.

– Juryen i år er nok den sterkeste noensinne med dyktige fagfolk på hver sin kant. Vi føler oss sikre på at disse menneskene kommer til å ha god oversikt over Influencer-markedet i Norge, sier juryleder Astrid Valen-Utvik i meldingen.

Hun legger til at juryen gleder seg til å se hvem som blir nominert, og hvem som blir med i den videre prosessen.

Powered by Labrador CMS