Internt har iskremprodusentet varmet opp til den eksterne lanseringen av rebrandingen siden 28. januar, da de startet med utskiftning av egne merkevaresymboler på fasader og øvrige fasiliteter.
Internt har iskremprodusentet varmet opp til den eksterne lanseringen av rebrandingen siden 28. januar, da de startet med utskiftning av egne merkevaresymboler på fasader og øvrige fasiliteter.

Merkevareløft for Isbjørn Is

Designet har som formål å bygge kjennskap og preferanse hos både store og små iskremglade.

Publisert

Isbjørn Is som holder til på Askøy utenfor Bergen gikk fra å være en lokal vestlandsaktør til å bli nasjonal etter å ha fått distribusjonsavtale med Rema 1000 for knappe to år siden. Nå har de fått hjelp av Knowit Experience og Brandity til å utvikle ny identitet og merkevare.

– Vår nye identitet skal overordnet ta opp i seg selskapets verdier; troverdig, ansvarlig, smart og å ha det lille glimtet i øyet. Det skal all kommunikasjon bære preg av fremover – hvor vi skal jobbe for å bli enda mer unik i vår kategori gjennom å være gøy, utadvendt, moderne, uttrykksfull og samtidig bygge preferanse hos den voksne delen av målgruppen, står det i en pressemelding.

Lansering av ny visuell identitet og logo ble gjort mandag denne uken.

Internt har de varmet opp til den eksterne lanseringen av rebrandingen siden 28. januar, da de startet med utskiftning av egne merkevaresymboler på fasader og øvrige fasiliteter.

– En stor dag – en viktig dag – en dag for å tenke bakover og fremover. Mest på det som ligger foran og etter oss, deler Morten Kolseth, Administrerende Direktør i Isbjørn Is Holding i meldingen.

«Vi gjør det lett å dele små gleder i hverdagen»

– «Isbjørn Is gjør det lett å dele små gleder i hverdagen» - vårt nye verdiforslag, har som formål å ta opp i seg hvem vi skal være for fremtiden, sier Markeds- og Kommunikasjonssjef Marvel Skreien Stigen.

Logoen i seg selv skal symbolisere deres historie og identitet på en tydeligere måte.

– Vi skal dyrke vår vennlighet og raushet, samtidig som vi skal dra merket mot økt lekenhet og uttrykksfullhet. Den visuelle identiteten skal tydelig avspeile hvilken kategori vi tilhører gjennom vår organiske form, vår kremete bunnfarge og sjokoladebrune font, sier hun og legger til at designet har som formål å bygge kjennskap og preferanse hos både store og små iskremglade.

Resultatmessig hadde Isbjørn Is Holding i 2020 en omsetningsøkning 115 MNOK og et samlet salg på 350 MNOK. Driftsresultat før skatt endte på 22 MNOK.

Powered by Labrador CMS