Magnus Wigestrand Sitter er ny innholdsrådgiver, og Marianne Grøthe Lund går inn i rollen som rådgiver.

The Oslo Company fyller på med nye folk: – En klassisk headhunting

– Marianne er alt man ønsker seg av en rådgiver og kollega.

Publisert

Som et resultat av større og flere oppdrag, har The Oslo Company ansatt Marianne Grøthe Lund i rollen som rådgiver.

– Å bli rådgiver i The Oslo Company kjennes som et naturlig neste steg. Jeg opplever kompaniet som et ja-sted, med en god kultur der alle er med på å dra lasset sammen. I tillegg har de en spennende og variert kundeportefølje, som jeg gleder meg til å jobbe videre med. Med TV-produksjon tett på blir det også spennende å se hvordan de ulike miljøene kan dra nytte av hverandre, sier den nye rådgiveren i en pressemelding.

Lund har over ti års erfaring i bransjen, og har jobbet med rådgivning og prosjektledelse i byråer som Something Good, Kitchen og JCP. Hun var ikke et ukjent ansikt for reklamesjef Lise Marie Mørkved.

– Dette er en klassisk headhunting. Marianne er alt man ønsker seg av en rådgiver og kollega. Hun er rutinert, trygg og faglig sterk. Hun blir en vesentlig bidragsyter på både eksisterende og nye kunder, og vi er rett og slett stolte av at hun valgte oss, sier Mørkved.

Lund og Mørkved kjenner hverandre fra tiden i Kitchen. I byrået får Lund ansvar for å videreutvikle kundene, bygge merkevare og lede større kampanjer.

Alt ligger til rette

Byråets nye innholdsrådgiver heter Magnus Wigestrand Sitter.

– Det har gått i ett siden første dag, og det var enkelt å skjønne at jeg kommer til å trives her, sier Sitter.

Han har tilbrakt de siste fem årene i Nucleus, hvor han blant annet har jobbet med kunder som Norgeseliten, Oslo kommune og Trygg Trafikk. Han har erfaring med å utvikle innholdsstrategier og innholdskonsepter, drive redaksjoner og produsere både tekst, bilder og video.

– The Oslo Company har en unik kombinasjon av kompetanse på huset, så her ligger alt til rette for å lage kult innhold for kundene Når kundene er med på at det beste innholdet kommer som følge av en god innholdsstrategi, da sover jeg godt om natta. I tillegg produserer jeg mye av greiene selv, slik at journalisten i meg ikke forsvinner helt.

The Oslo Company produserer redaksjonelt innhold for flere av kundene sine i dag, men har i større grad lyst til å utfordre hva som kan være «content».

– Vi produserer allerede masse bra redaksjonelt innhold for kanalene, som konseptene «Ikke lov å le på hytta», «Camp Kulinaris» og «Senkveld». Dette er kompetanse som vi i enda større grad ønsker å tilby de kommersielle kundene våre, og i den satsingen blir Magnus viktig, sier reklamesjef Mørkved.

Powered by Labrador CMS