Lars Eia Kirkholm, byråleder i JCP Prad, skal sitte i juryen for TikTok-awards.
Lars Eia Kirkholm, byråleder i JCP Prad, skal sitte i juryen for TikTok-awards.

JCP-topp er med i juryen når tidenes første TikTok-awards blir arrangert

Tidenes første TikTok-awards arrangeres både her i norden og så i London. Norsk byrå med i juryen.

Publisert

I 2022 blir det arrangert TikTok-Awards her i Norden og Europa. Det handler om å hylle merkevarer og byråer som lager godt innhold for målgruppen på TikTok, forteller det eneste norske jurymedlemmet, byråleder i JCP Prad Lars Eia Kirkholm til KOM24.

De ulike kategoriene:

Awarden vil bestå av fire kategorier:

  • «Greatest creative»
  • «Greatest preformence»
  • «Greatest TikTok Nordic»
  • «Greatest TikTok Europe»

Han er det eneste norske jurymedlemmet.

Lars Eia Kirkholm mener TikTok har gått fort fra å være en plattform ikke mange brukte, til at det blir en naturlig del av kanalmixen.

– Man får umiddelbar respons på ting på TikTok. På starten var dette en kanal mange ikke visste hvordan man skulle forholde seg til.

Han forteller de i JCP har laget mye innhold til TikTok. De har også vunnet flere priser for arbeidet de har gjort på kanalen.

Kirkholm mener de har vært med å utformet hvordan merkevarer i Norge bruker plattformen.

– Vi har gjort mange caser med bra suksess. Dette kan vi ta med oss når vi skal se på hvordan andre har tenkt.

TikTok-awards arrangeres i November her i norden, hvis man vinner blir man tatt videre til EU Grand Prix Awards.

Datoer

  • Det åpnet for innsendelser 30. mai
  • Alt må være sendt innen midnatt 30. oktober
  • Vinnere blir sendt til EU Grand Prix Awards som holdes sent november, i London.

Etter Kirholm la ut en post på Linkedin om TikTok-Awards, har de allerede fått fler hendvendelser fra kunder.

– Dette er ikke bare for unge lenger, det er en naturlig del av mixen.

Kirholm sier han håper å se merkevarer vise at de sikter etter målgruppe på awardsen.

– Jeg håper det er merkevarer som virkelig viser at de tar målgruppen på alvor, at de tenker på det først. Jeg håper de tør å sette seg litt i passasjersete. Ofte ser vi at det har mest suksess, men det krever litt mot, avslutter han.

Powered by Labrador CMS