KOM24 ble lansert i november 2020 og har nå passert 800.000 sidevisninger. I redaksjonen måler vi også antallet brukere og lesetid - som begge øker i betydelig grad.
Trafikkmålene vi satte oss i november ble knust allerede de første ukene - og nå ler vi av målene vi satt oss for bare én måned siden. Noe forteller oss at det var behov for en egen nettavis for kommunikasjonsfolk...
Så hva leser KOM24-publikummet mest? Vi ønsker å vise åpenhet rundt trafikktall og mye annet, så her kommer det:
Dere er definitivt mest interessert i nyheter. Den samme trenden har vi sett hele tiden: Evner vi å være tidlig ute med en sak som har bred nok interesse, så blir det lest. Så er dere ikke minst opptatt av gravejournalistikk, selv om vi ikke er HELT der ennå med løpende avsløringer, så har vi en ambisjon om å øke kvaliteten mer og mer. Dette har selvsagt en sammenheng med trafikkbildet, så:
Jo mer dere bruker oss, jo flere ressurser kan vi bruke på å styrke vår redaksjonelle satsing.
Så skal vi innrømme en ting: Vi er ikke gode nok på debatt og meninger. Dette er et område vi har behov for å styrke oss på - og har straks på plass en debattansvarlig som skal sørge for at vi kan være enda tettere på kommunikasjonsfaget. Vi lovte dere at vi skulle få kommunikasjonsfolk til å mene om både folk og fag, men vi har ikke levert varene godt nok ennå, men: Det kommer. I mellomtiden kan dere sende inn innlegg på tips@kom24.no, så tar vi en løpende vurdering.
Faktisk er vår desidert mest leste artikkel hittil et debattinnlegg fra Magnus Hoem Iversen, som raste mot TINE under påsken. Det har alene fått nær 60.000 sidevisninger.
Så, hvordan bruker dere oss? Så langt viser tallene at 40 prosent av dere bruker oss på desktop og 60 prosent mobil. Derfor bruker vi en del tid på å deske sakene først på mobil - så for desktop. Her har vi fortsatt en vei å gå for å variere nok. Vi tar gjerne mot tilbakemeldinger om det er ting som irriterer dere eller annet som dere mener vi kunne gjort bedre.
Selv om stadig flere går direkte inn på KOM24.no, så er sosiale medier er en betydelig bidragsyter til trafikken vår. Og da er det særlig Facebook og Linkedin. Vi valgte å ikke bruke Twitter noe særlig, men hvis det ropes høyt nok, så skal vi skjerpe oss også der.
Okei - nok prat. Her er de 10 mest populære artiklene våre så langt. Men før jeg slipper dere helt: Ikke glem at vi skal være i øyehøyde med leserne våre, så har du en tilbakemelding til oss? Et tips? Vil du at vi skal belyse noe? Sitter du på en nyhet? Ikke nøl med å ta kontakt med oss på en eller annen måte.
Vi er her å lage ei skikkelig god lokalavis for deg!