Amalie Sofie Petterson (26)

#Kommunikasjonsstudenten

Amalie blir inspirert av folk som tør å satse

Amalie Sofie Petterson fra Ålesund svarer i spalten #Kommunikasjonsstudenten.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I spalten #Kommunikasjonsstudenten fremmer vi bransjens fremtidige ansatte. I spalten svarer de på spørsmål som hvorfor de har valgt sin studieretning til hvilke forventninger og tanker de har om bransjen de er på vei inn i.

Dagens student er Amalie Sofie Petterson, som studerer Reklame og merkekommunikasjon ved Fagskolen Kristiania.

– Hvorfor valgte du akkurat dette studiet?

– Jeg har allerede en bachelor i markedsføring og salgsledelse, men ønsket å jobbe mer kreativt. Jeg har alltid vært glad i å skrive, jeg så på dette som en ypperlig mulighet til å formalisere den eksisterende kompetansen min, samtidig får jeg lære nye måter å være kreativ på.

- Har du en deltidsjobb/jobb ved siden av studiet?

– Jeg har flere! Jeg jobber som faglig studentassistent på Fagskolen Kristiania, som transkribent og som ekstrahjelp i en klesbutikk.

– Hva tenker du om jobbmulighetene som finnes i kommunikasjonsbransjen?

– Jeg tenker at det finnes et såpass bredt utvalg av jobber i kommunikasjonsbransjen, at uansett hva du ønsker å drive med så finnes det en plass for deg. Jeg ser positivt på det å skulle få meg jobb etter studiet, og det som blir vanskelig tror jeg nok er å bestemme seg for hva man ønsker å jobbe med. Det er jo så mye spennende!

– Hvorfor er kommunikasjon viktig for deg?

– Kommunikasjon er viktig for meg fordi man kan skape noe som blir viktig for folk. Som påvirker de på en eller annen måte, gjerne positivt selvfølgelig.

– Har du et forbilde/inspirasjonskilde i bransjen? Hvorfor akkurat den/disse personene?

– Det som inspirerer meg er folk som får til ting, for det gir meg motivasjon og håp om at jeg også får til ting når jeg er ferdig som student. Og folk som gutser, fordi der kan jeg bli bedre selv.

– Hvorfor mener du kreativitet er viktig for kommunikasjonsbransjen?

– Kreativitet er viktig for kommunikasjonsbransjen fordi det bidrar til å skape ting som man aldri har sett før, eller i varianter man ikke har sett før. Og det er viktig fordi, som tidligere nevnt, man får produsere innhold som betyr noe for folk.

– Hva tenker du er viktig for å kommunisere godt?

– Jeg sier som Michael Scott, K-I-S-S. Keep it simple, stupid. Det enkle er ofte det beste, osv. Og ærlighet, det synes jeg er viktig i kommunikasjon. Også har jeg lært meg at man må være litt «crazy».

Powered by Labrador CMS