F.v. Linus Hjellström, Kristian Scøning og Pia Ølstad.

Ølstad og Hjellström til SMFB

Blir kreativt ansvarlige for oppdragsgivere som Freia, VG, IKEA og Mills.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Pia Ølstad og Linus Hjellström tar over styringen på videreutviklingen av det kreative produktet i SMFB og blir kreative ledere.

– Linus og jeg kom inn i SMFB for henholdsvis 4 og 8 år siden, og har dermed vært med på å utvikle den kreative kulturen til byrået i noen år allerede, forteller Ølstad i en pressemelding torsdag.

SMFB er et miljø som alltid har vært i endring, og begge gleder seg til å sette deres preg og videreutvikle den kreative arven til byrået inn mot fremtiden.

– Vi brenner for å skape meningsfulle relasjoner mellom merkevarer og mennesker, derfor vil en prioritet for oss være å skape enda tettere bånd med kundene våre – slik at vi sammen kan bekjempe likegyldighet og kapre hjertene til målgruppene våre, sier Hjellström.

Nytenkende kreatører

Begge blir kreativt ansvarlige for oppdragsgivere som Freia, VG, IKEA og Mills.

– Det er utrolig viktig for oss å se helheten når vi utvikler merkevarer ved å jobbe sømløst på tvers av fagområder som analyse, innsikt, strategier, kommunikasjon og design. Likevel er det jo kreativiteten og den gode ideen som er vårt ansvarsområde i SMFB, og som er det Pia og jeg virkelig brenner og kjemper for.

Byråleder Kristian Scøning-Kristiansen forteller at han er veldig glad for å få på plass et nytt lederteam for kreatørene.

– Det er et spennende team med mange ideer og tanker om hvordan utvikle de kreative ressursene våre, fortsetter han. Vi ser bla annet allerede gode resultater fra å slippe til yngre og nytenkende kreatører. En generasjon som selv reflekterer endringene hos moderne forbrukere og som enklere forstår og relaterer seg til innsikt om deres atferd. Pia og Linus har vært operative siden i høst og er allerede godt i gang med å sette sitt preg på avdelingen. Vi gleder oss til fortsettelsen.

Powered by Labrador CMS