SMFB står bak utviklingen med navn, visuell identitet og kommunikasjon for Herman Flesvig og Mikkel Nivas nye podkast.

SMFB står bak kommunikasjonen til Herman Flesvig og Mikkel Nivas nye podkast

De som vet – de vet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Det var en utrolig morsom reise å prøve å samle disse to gutta, sier Daniel Blaker i SMFB i en pressemelding.

Herman Flesvig og Mikkel Niva.

Tidligere denne uken ble det offentlig kjent at podkast duoen Herman Flesvig og Mikkel Niva, flytter fra NRK til den Schibsted-eide plattformen PodMe. Det er SMFB som har bidratt i utviklingen med navn, visuell identitet og kommunikasjon.

Når Norges mest populære podkast-programledere er å høre på PodMe, med nytt navn, ny profil og kommunikasjon, er det SMFB sin designer Daniel Blaker med team som står bak.

– Vi ønsket å bygge et univers der gutta selv er like stor del av det kreative konseptet. Dette resulterte i en løsning der alle får et lite innsyn i Herman og Mikkel sin verden, via skriblerier og kreativ nonsens. For; De som vet – de vet, sier Blaker.

Han sier i pressemeldingen at det har vært en utrolig inspirerende og energifull reise.

– Samarbeidet med temaet i PodMe har vært helt supert. Helt klart en annerledes kunde – byrå prosess dette sier Blaker.

Podkasten til Mikkel Niva og Herman Flesvig skifter navn fra «Friminutt» til «Storefri» etter overgangen fra NRK til Schibsted.

Onsdag denne uken første episode sluppet. Det var i mars 2021 at nyheten kom om at Mikkel Niva og Herman Flesvig, sammen med Radioresepsjonen, meldte overgang til Schibsted-konsernet.

– Vi er veldig fornøyde med samarbeidet med SMFB og hjelpen vi har fått med å gi Mikkel og Hermans nye podkast en fresh ny profil, sier country manager og redaktør i PodMe, Kristin Ward Heimdal i pressemeldingen.

SMFB har fra tidligere også gjort rebranding av podkasten til Steinar Sagen, Tore Sagen og Bjarte Tjøstheim; Papaya, også på PodMe.

Powered by Labrador CMS