Daglig leder i Mannheimer, Lene Bergmann.
Daglig leder i Mannheimer, Lene Bergmann.

SOMMERPRATEN:

Lene mener du får den beste softisen i Ålesund

Og den skal komme i beger.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Lene Bergmann, daglig leder i Mannheimer, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Jeg tar med meg samboer og lillesøster til gode venner i Catalonia. Sunnfjordferie sammen med familien står også på plakaten. Jeg tenker nå daglig på det øyeblikket jeg skal hoppe i havet ved surfestrendene i L´ Escala, og gleder meg stort til det som ofte er et av sommerens høydepunkter: å kjøre båt ut til Sunnfjords perler, Bulandet og Værlandet. Jeg blir ekstra fornøyd dersom jeg klarer å pløye fire-fem bøker i løpet av ferien.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Det går ikke mange ukene mellom hver gang jeg drømmer meg tilbake til Formentera, der vi bodde i et deilig hus med vennegjengen en sommer for noen år siden. Å sykle til stranden og kjenne duften av fennikel fra veikanten, spise nygrillet blekksprut ved langbordet i hagen og å se solen gå ned i havet på kveldstid – særlig bedre enn det får jeg det ikke.

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Det er få ting i livet som slår den klassiske softisen fra Stuen i Ålesund! Den må komme i beger, og det må selvfølgelig være sjokoladestrø både under og på toppen.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden.

– Bente Kalsnes, Norges første professor i politisk kommunikasjon ved Høyskolen Kristiania, blir et viktig navn for bransjen vår i årene som kommer. Vi trenger noen som avdekker hvordan informasjon kan manipuleres, og hennes forskning på faktasjekking og digital kildekritikk er svært nyttig. I tillegg er hun en strålende formidler!

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Sjekk ut Virgin Groups LinkedIn-kampanje «Dyslexic Thinking»! Jeg synes det er morsomt å følge med på utvikling av kampanjer på LinkedIn, og denne skilte seg ut, blant annet ved å snu dysleksi til en positiv egenskap – og i tillegg lage en helt ny kategori. Ved hjelp av enkle virkemidler viser kampanjen hvordan innovative mennesker med dysleksi har vært sentrale for å bevege verden fremover, og oppfordrer dyslektikere til å føre opp «Dyslexic Thinking» som en skill på LinkedIn.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Engasjer deg i Kommunikasjonsforeningen og få tidenes artigste og mest oppegående bransjenettverk – og kompetanseheving uten sidestykke!

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Er det lov å finne opp et? Drømmerealityen min måtte jo være å følge et lite kommunikasjonsbyrå på jobb i hverdagen. Mulig jeg må forberede kollegene mine på å pitche kommunikasjonsversjonen av «Selling Sunset» til Netflix, hehe – de hadde gjort seg bra på skjermen!

Powered by Labrador CMS