– Navnet (Konoloniak.no) fungerer skikkelig dårlig i utlandet. Så da var det bare å si det SÅNN, sier teamet hos POL som står bak den nye kampanjen til Oda.
– Navnet (Konoloniak.no) fungerer skikkelig dårlig i utlandet. Så da var det bare å si det SÅNN, sier teamet hos POL som står bak den nye kampanjen til Oda.

– For de aller fleste så er slike navnebytter å anse som støy i hverdagen

Nå ruller Kolonial.no ut en kampanje som forteller hvorfor de bytter navn til Oda.

Publisert

– For de aller fleste så er jo slike navnebytter å anse som støy i hverdagen. Hvorfor i all verden endrer de på noe som funker, er jo et spørsmål som veldig ofte blir stilt. Og svaret er jo ofte mangefasettert og komplisert. Men når det kom til Kolonial.no så var grunnen veldig enkel: Navnet fungerer skikkelig dårlig i utlandet. Så da var det bare å si det SÅNN, sier teamet hos POL som står bak kampanjen, i en pressemelding.

For noen uker siden kom nyheten om at Kolonial.no skal bytte navn til Oda. Det er først denne uken at folk flest vil begynne å legge merke til endringen. Fra nå av står det Oda istedenfor Kolonial.no på bilene, app-ene, eskene og de ansattes antrekk.

Samtidig begynneren kampanje om navnebyttet å rulle på tv, på nett og i andre kanaler.

– Noen ganger er det veldig deilig å bare si det som det er, og akkurat det gjør vi i denne kampanjen. Det var viktig for oss å dramatisere den enkle forklaring på en sjarmerende måte, uten mye om og men. Kolonial.no hadde lenge opplevd at navnet fungerte dårlig når de skulle holde foredrag på engelsk eller snakke med underleverandører andre land enn Norge. Men nå som de også satser i utlandet var tiden kommet for å bytte navn», sier Monika Augustsson, rådgiver i POL i samme melding.

Også Mari Hoftun, markedssjef i Oda, kommer med en uttalelse i meldingen:

– Når folk og kunder skjønner at det er en logisk grunn til å bytte navn, er det også enklere å innfinne seg med og like det nye. Og når alt kommer til alt så er jo dette ganske udramatisk. Appen er fortsatt like feiende flott, varene kommer på døra som de pleier, levert av de samme bilene og de samme folka. Den eneste forskjellen er Oda-navnet, avslutter Hoftun.

Powered by Labrador CMS