#Påskepraten

Photoshoot i et badekar fullt av rabbitvibratorer har vært et høydepunkt for Maria

Folk har ulike arbeidshverdager. Maria K. Ebbestads skiller seg trolig mer ut enn de fleste.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

KOM24 har stilt fem spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.

I dag er det Maria K. Ebbestad, sexolog og pressesjef i Nytelse.no, som svarer i påskepraten.

– Hva skal du gjøre denne påsken?

– Påsken skal jeg nyte med barna mine og kjæresten. Det blir nok en liten tur på hytta på Blefjell om det fortsatt er litt snø igjen, men akkurat nå er jeg klar for varmere vær og lengre lyse dager. Jeg håper på masse sol så vi kan være mye ute.

– Hvilke serier vil du anbefale andre å konsumere i påsken?

– Det er mange gode serier å anbefale, men Netflix-serien You, Vikings, GOT, Sex Education, Peaky Blinders, The Handmaid’s Tale.

Selv skal jeg kaste meg over Bridgerton sesong to og Euphoria. Hvis man er ute å koser seg i sola, enten i hagen eller på tur anbefaler jeg å ha koble av med podkast på øret. Tusvik og Tønne, The Kåss Furuseths, TrueCrime-podden og selvsagt min egen, Klimaks, om sex og samliv.

– Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Jeg har verdens beste jobb, nemlig å gjøre folks sex- og samliv enda bedre, så jeg vil si at hver dag er morsom. Men noen høydepunkter er å spille inn podkasten Klimaks med spennende gjester hver uke, gjeste Alex Rosen Show og photoshoot i et badekar fullt av rabbitvibratorer.

– Hvordan vil du karakterisere kommunikasjonsåret så langt?

– To år med pandemi har lært oss mye om viktigheten av fellesskapsfølelse i samfunnet, bedrifter og privatpersoner har vist en sterk dugnadsånd, og ikke minst evnen vi har til å tilpasse oss.

Hjemmekontoret har lært oss bedre internkommunikasjon, en mer strukturert hverdag og at selv om det er hyggelig med fysiske møter kan vi spare mye tid og ressurser på gjøre mer digitalt. Dette er viktig lærdom i en verden som går fra en krise til en annen.

Vi er en av de bedriftene som har økt kraftig under pandemien da folk har brukt mer tid sammen med sine kjære noe som har ført til at man må jobbe med det man har, som igjen har resultert i kraftig salgsvekst hos i Nytelse.no

– Hvordan blir resten av kommunikasjonsåret?

– Vi går en spennende tid i møte med gjenåpning. Mange skal ta igjen det tapte, og for vår del blir det viktig å fortsette med å spre kunnskap om sex og samliv, og å hjelpe folk gjennom de ulike fasene i livet, enten man er singel, gravid, småbarnsforeldre eller har vært gift i mange år og trenger litt ny spenning i hverdagen.

Jeg håper den lærdommen vi nå har brukes på en god måte fremover og bidrar til at balansen mellom jobb og privatliv blir enda bedre, og at ledere ser at pandemien har lært oss at den nye hverdagen med en kombinasjon av hjemmekontor gir bedre arbeidsmiljø, og ikke minst, resultater.

Powered by Labrador CMS