– Krevende og intenst, uten særlig pusterom mellom pandemi og krig, sier Søyland om kommunikasjonsåret 2022.

Kine synes det er et adrenalinkick å stå på direktesendt debatt på TV og få det til

Men mener likevel det er lite som kan toppe spennet og bredden i å lage alt fra reportasjer om kinesisk nakenhund i bunad til reisereportasjer fra Iran og Mauritius!

Publisert

KOM24 har stilt fem spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.

I dag er det Kine Søyland, kommunikasjonssjef i NorgesGruppen ASA, som svarer i påskepraten.

– Hva skal du gjøre denne påsken?

– Denne påsken blir det hyttetur til egen fjellhytte for aller første gang! Dessverre minimalt med snø, men satser på noen turer likevel, og desto mer tid til grilling og kos i solveggen. For sol må det i hvert fall bli. Store ambisjoner om å få lest noen bøker også, men det kommer også litt an på energinivået til ungene .

– Hvilke serier vil du anbefale andre å konsumere i påsken?

– Å, jeg ligger helt håpløst bakpå når det kommer til serier. Nettopp ferdig med The Crown! Men har planer om å se resten av sesong 3 av After Life i påsken, så den kan jeg absolutt anbefale. Det samme gjelder The morning show. Jeg er ikke noe glad i krim eller skrekk, så da er disse seriene gode alternativer .

- Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Jeg vet ikke om jeg har noen veldig morsomme episoder å trekke fram, men å stå i direktesendt debatt på TV og oppleve at du får det til, det gir jo et adrenalinkick og en lykkerus som man kan leve en stund på. Men aller morsomst på jobb hadde jeg det nok da jeg jobbet som journalist i Allers for en haug med år siden. Lite som kan toppe spennet og bredden i å lage alt fra reportasjer om kinesisk nakenhund i bunad til reisereportasjer fra Iran og Mauritius!

- Hvordan vil du karakterisere kommunikasjonsåret så langt?

– Krevende og intenst, uten særlig pusterom mellom pandemi og krig. Samtidig veldig givende, rent faglig sett. Ingen ønsker seg kriser, men når vi først står midt oppi det, så opplever jeg det som enormt lærerikt og interessant å håndtere.

- Hvordan blir resten av kommunikasjonsåret?

– Jeg tror dessverre krigen i Ukraina og følgene av den vil prege også resten av året. For egen del handler det mye om å trygge norske forbrukere om at dagligvarebransjen har god kontroll på vareflyten og at hvis alle handler som normalt og det de trenger, så er det varer nok til alle. Vi fikk jo status som samfunnskritisk funksjon under pandemien, og den rollen står vi fortsatt i.

Men jeg håper jo virkelig at vi kan oppsummere året som vesentlig lysere og mer variert når vi gjør opp status, og at vi kan se tilbake på mer enn pandemi-innspurt og konsekvenser av krig.

Powered by Labrador CMS