– Det er en risiko jeg er villig til å ta, sier Marius Vestlien Hansen, som forlater RePlan til fordel for TRY Opt.

Marius har solgt seg ut og slutter i RePlan – Går til Try

– Jeg har formelt solgt meg ut.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Etter tre harde intervjurunder, fikk han tilbud om fast stilling som Performance Marketing Manger i TRY Opt. Det var en mulighet Marius Vestlien Hansen, ikke kunne takke nei til.

– TRY har alltid vært en drøm. Alle i bransjen har et forhold til TRY, hørt om de, og vet at det er ett av de største byråene i Norge. Jeg er utrolig glad for å lande jobben, og muligheten til å jobbe med performance med sosiale medier. Det er noe jeg virkelig brenner for, sier en glad Vestlien til KOM24.

Han har fullført en bachelor i markedsføring og merkevareledelse ved Høyskolen Kristiania , jobbet i Expleo Group parallelt med studier, og er en av gründerne bak markedsføringsbyrået RePlan. En ide basert på stor etterspørsel på digitalisering innen annonsering og SEO-tjenester.

I fjor ble ideen en realitet, og sammen med studiekompisene Thomas James Mcbride, Petter A.H. Langdalen og Magnus Ruud Johannessen, ble RePlan lansert. Nå har han formelt solgt seg ut.

– Det er en risiko jeg er villig til å ta.

Døra står åpen

Gjennom sommeren skal han fortsatt bidra og gjøre unna forpliktelser i RePlan. Vestlien ønsker å forlate et ryddig byrå, før nye plikter tar over hverdagen.

– Det vil føles bedre å begynne i TRY, vel vitende om at jeg har forlatt RePlan under ryddige omstendigheter. Jeg ønsker å bidra så lenge jeg har mulighet.

Når han signerte kontrakten i TRY Opt, signerte han også et konkurranse-forbud. Slik at valget om å formelt selge seg ut av eget byrå, ikke var en avgjørelse Vestlien kunne velge selv.

– Det fine med det er at døra til RePlan alltid står åpen, og gutta har støttet meg fullstendig i denne avgjørelsen. Faktisk, hadde det ikke vært for Thomas, Petter og Magnus, tror jeg ikke at jeg hadde vurdert å søke på stillingen. Jeg hadde i hvert fall ikke turt å akseptere jobben, sier Vestlien.

Fleksibilitet

I April fikk han jobben. Intervjuprosessen strakk seg over en måned, og Vestlien hadde god tid til å tenke på fremtiden. Han var usikker om han skulle fortsette i RePlan eller vurdere en fast stilling med fast inntekt.

– Det var litt tilfeldig at jeg kom over denne stillingen. Men TRY er en attraktiv arbeidsgiver, og et selskap alle markedsførere ser veldig opp til. Jeg ble oppmuntrete til å søke av Petter og de andre i RePlan, men trodde ikke jeg ville være god nok. Jeg som er en gjennomsnittlig C-student, beskriver Vestlien seg selv.

I TRY ser han veldig frem til å få en spesialisering, og et nytt nettverk med andre dyktige markedsførere.

– Akkurat nå føler jeg at dette kan gi meg mer, enn om jeg blir værende i RePlan. Alle rundt meg støtter meg, og synes dette er en sjanse jeg måtte ta. Jeg får også en del fleksibilitet i hverdagen, noe som er viktig for meg. Jeg gleder meg og er spent, avslutter Vestlien.

Powered by Labrador CMS