Disney+ og TV 2 skal samarbeide om annonsesalg i Norge.

Skal samarbeide om annonsesalg i Norge

Disney+ og TV 2 utvider sitt samarbeid ytterligere når TV 2 fra 1. november får eksklusivt ansvar for annonsesalget for «Standard med reklame» i Norge.

Publisert Sist oppdatert

Etter lanseringen av Disney+ i Norge i september 2020, lanserte TV 2 og Disney+ i mars 2022 et tilbud der abonnenter kunne få Disney+ inkludert i TV 2 Play-pakken.

Nå bidrar det neste steget til at norske annonsører enkelt kan kjøpe annonser ett sted. Dermed vil de kunne nå et enda bredere publikum, som favner alt fra sportselskere til Star Wars-fans.

Unik tilgang

«Standard med reklame» lanseres sammen med abonnementene «Standard» og «Premium». 

De nye abonnementspakkene blir tilgjengelig som enkeltstående produkter på Disney+ eller som en del av pakketilbudet på TV 2 Play.

– Vi er veldig godt fornøyde med vårt nåværende samarbeid med Disney, som gjør alt Disney+-innhold tilgjengelig via TV 2 Play. Derfor er vi også glade for at vi skal utvide samarbeidet vårt ytterligere. Dette betyr at annonsørene våre vil få unik tilgang til et bredere strømmepublikum, sier Olav T. Sandnes, administrerende direktør i TV 2 i en pressemelding. 

Større fleksibilitet

Den nye abonnementspakken er det neste steget i utviklingen av Disney+.

– Det nye abonnementet gir større fleksibilitet og flere valgmuligheter for våre mange fans i Norge. Her tilbyr vi et stadig voksende innholdsbibliotek av høy verdi og kvalitet, med gamle klassikere, nye og eksklusive originaler, samt serier og storfilmer fra våre mange studioer i verdensklasse, sier Hans van Rijn, Country Manager and SVP, The Walt Disney Company Nordic & Baltic.

Disney+ tilbyr prisvinnende TV-serier, storfilmer og eksklusivt originalinnhold fra Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic og Star. 

Powered by Labrador CMS