GroupM lanserer Acceleration som et eget byrå i sin portefølje i Norden og vil hjelpe kunder å optimalisere og gjøre bedre nytte av Google sitt økosystem.

Acceleration blir Google sin største partner

GroupM lanserer nå Acceleration som eget byrå i sin portefølje i Norden.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

GroupM lanserer Acceleration som et eget byrå i sin portefølje i Norden og vil hjelpe kunder å optimalisere og gjøre bedre nytte av Google sitt økosystem. Acceleration er et etablert teknologiselskap med 20 år lang kompetanse på Google-teknologi.

– Ved å styrke vår ekspertise innenfor markedsføringsteknologi, data first-strategier og komplekse analyser er vi sikre på å kunne støtte våre kunder med vekst også i årene som kommer. Det er stadig flere som ønsker å sitte tett på egen data, og selv eie teknologien de bruker til å investere i media. Acceleration vil hjelpe oss å være gode rådgivere for våre kunder i denne utviklingen sier Britt Skjeppestad CEO i Mediacom, i en pressemelding tirsdag.

I samarbeid med eksisterende merkevarer

Rådgivning og ekspertise innenfor digital transformasjon er et stort behov og et satsingsområde for Acceleration, som fortsetter med tung kompetanse på salgsmodellering og tjeneste/opplevelses-design etter sammenslåingen med Business Science og Flip Studio. Satsningen gjøres i tett samarbeid med gruppens eksisterende merkevarer Mediacom, Mindshare og Wavemaker.

– Markedet rundt Googles annonse- og analyse plattform er stort og vokser med omtrent 70 prosent i året. Vår ambisjon er å være ledende rådgivere på Googles plattform i Norden sier Kim Øystein Næss som i dag er Marketing Science Director i GroupM og Interim leder for Acceleration i Norge.

Acceleration er Googles største Premier Partner og GroupM vurderer at markedet for Google Marketing Platform har potensiale til verdier på langt over en milliard dollar. Acceleration er allerede aktiv i Norden og har med seg en bred kundegruppe både gjennom Business Science og de tre sterke mediebyråene i gruppen.

I spissen for det nordiske byrået finner vi danske Marianne Hjaltelin, nåværende nordisk direktør i Accenture Interactive, som vil lede Acceleration fra desember 2021. Acceleration er allerede aktive i Norden, men sammenslåingen med Business Science og Flip studio vil først skje 1. januar 2022.

Powered by Labrador CMS