Content teamet i Publicis vokser: F.v. Maria Egeland, Simen Pedersen, Ingrid Nordheim og Nicoline Haugsvær.

Publicis henter fra Schibsted, Mastiff og JCP: – Tre fagpersoner fra øverste hylle

Fyller på med to redaktører og en prosjektleder.

Publisert Sist oppdatert

Veksten innen content fortsetter i Publicis, og derfor er Nicoline Haugsvær, Ingrid Nordheim og Simen Pedersen på plass i Apotekergaten 12.

– De første ukene har jeg truffet så mange hyggelige og dyktige kolleger, og fått se så mange kule prosjekter. Det virker som et veldig sosialt og godt arbeidsmiljø her, men også kreativt og med høy faglig kvalitet, sier Haugsvær i en melding torsdag.

Hun startet etter høstferien og har over ti år i Schibsted bak seg. Både som journalist i Aftenposten og deretter seks år som innholdsprodusent og prosjektleder i Schibsted Partnerstudio. Hun trer inn i rollen som redaktør.

– Jeg har det aller best når jeg får være kreativ og samtidig bruke journalistbakgrunnen min til å lage innhold som er like bra for kunden som for publikum. Det er jeg overbevist om at jeg får gjort her, sier hun.

– Kan få til store ting

Nordheim startet i august, og har store ambisjoner på vegne av sin nye arbeidsplass.

– Jeg er et TV-hode som brenner for levende historiefortelling, og jeg gleder meg til å bruke det jeg kan på nye måter innenfor markedsføring. Jeg liker at så mange ulike fagfelt er samlet under ett tak i Publicis-huset, og gleder meg til å finne ut hvordan dette kan løfte kreativiteten. Jeg tror vi kan få til store ting når alle på huset kaster ball sammen inn i fremtiden.

Nordheim har jobbet som reporter og journalist for flere kjente TV 2-programmer, derav blant annet TV2 Hjelper deg, Forbrukerinspektørene og Senkveld med Thomas og Harald.

I likhet med Haugsvær er Nordheim også ansatt som redaktør.

– Fra øverste hylle

Pedersen var på plass i september, og hoppet rett ut i store leveranser.

– Jeg har stort sett hvilepuls og lar meg sjelden stresse, noe som er en fordel i rollen min når jeg skal styre flere prosesser og holde flyten. Innholdsmiljøet i Publicis er proft, med faglig sterke personer, store kunder og høy produksjonskapasitet. Samtidig er folka jordnære og det er fokus på utvikling og høy kvalitet. Som ny kan jeg gå rundt i forskjellige avdelinger og be om hjelp fra hele Publicis-huset, og alle er veldig behjelpelig og hyggelige.

Han har bakgrunn som prosjektleder fra ulike byråer, senest fra JCP-byrået Retail Factory. Han går inn i rollen som prosjektleder, i Publicis-huset.

Direktør for content i Publicis, Maria Egeland, er storfornøyd med det nye trekløveret.

– Ingrid har unik erfaring og kunnskap med levende historiefortelling og underholdning i en TV-kontekst. Nicoline var med å bygge opp Schibsteds brandstudio, og vet bedre enn de fleste hvordan man engasjerer sitt publikum. Simen har erfaring fra å styre store kunder og prosesser.

– Dette er tre fagpersoner fra øverste hylle som vi er skikkelig stolte av å få på teamet, sier Egeland.

Powered by Labrador CMS