Vinnerteamet fra Atyp (f.v.) Alexander Mostue, Kristoffer Reppen, Sigurd Solberg og Kine Sæthern får mai-Sølvmikken for følelsesladet radiokampanje for Discovery+
Vinnerteamet fra Atyp (f.v.) Alexander Mostue, Kristoffer Reppen, Sigurd Solberg og Kine Sæthern får mai-Sølvmikken for følelsesladet radiokampanje for Discovery+

Dobbeltseier for Atyp: – Oi, nå ble det mye følelser her

Byrået spilte på følelser og sikret seg dobbeltseier i radioreklamekåringen Sølvmikken for mai måned.

Publisert

Atyp sikret seg dobbeltseier i radioreklamekåringen Sølvmikken for mai måned, opplyses det om i en pressemelding.

Årets Eliteserie-kampanje handler om de til tider voldsomme følelsene som fotballen kan bevege. Dette er dramatisert av skuespiller Trond Fausa Aurvåg i forskjellige situasjoner som skal illustrere varierende grader av Glede, Håp og Smerte.

Hos Sølvmikkjuryen var det kun glede å spore:

«Mai-vinneren av Sølvmikken spiller opp et stort følelsesregister i disse velproduserte spottene for Discovery+. Det er deilig med fotballspotter som også de mindre fotballinteresserte kan le av, og synes gjennomgående at eksemplene som blir hentet frem er morsomme. Gratulerer med Sølvmikk, og lykke til med å holde følelsene i sjakk under fotball-EM!»

Teamet bak består av kreatørene Kristoffer Reppen og Sigurd Solberg, og Discovery+-teamet med rådgiver Alexander Mostue og prosjektleder Kine Sæthern. Det er Både Og Radiobyrå som har produsert kampanjen.

– Oi, nå ble det mye følelser her. Veldig gøy og mange takk! Også takk til Discovery-gjengen som gang etter gang er offensive og velger de morsomste løsningene. Og til slutt en takk til Pint og Eskil hos Både Og for ualminnelig tålmodighet. Bra jobba av hele laget!, sier teamet i en pressemelding.

Solberg og Reppen i Atyp står også bak kampanjen som vinner 2. plassen i Sølvmikken for mai. Der får vi et lite innblikk i hva bekymringsløse Hafslund-kunder tenker på i situasjoner som foreldremøte og date. Spoiler: Det er ikke strøm.

Tredjeplassen i mai går til en kampanje som tar sitt utgangspunkt i FINN og Morgensterns bejublede Granka!-konsept som vant gull i Onlinefilm forrige Gullblyanten. Både denne og Hafslund-kampanjen er produsert av Både Og, og radiobyrået er dermed å finne på alle pallplassene i Sølvmikken i mai.

Sølvmikken premierer den beste radioreklamen, og er en utmerkelse som deles ut av P4, Bauer Media og Kreativt Forum hver måned.

Powered by Labrador CMS