Content & SoMe Manager Neira Karabeg hos HS Media gleder seg over stadig nye kunder. Daglig leder Tor Arne Sandholt og HS Media bekrefter stadig større satsing på SoMe.

HS Media styrker seg med sosiale medier-kunder

– Med satsingen på SoMe har HS Media også fått flere ben å stå på.

Publisert

Salgs- og markedsføringsselskapet HS Media kan vise til en sterk økning i kundeporteføljen på leveranser innen sosiale medier (SoMe). 

I 2021 valgte HS Media å styrke tjenestespekteret med SoMe.

I dag kan selskapet vise til nærmere 20 kunder innen SoMe samt flere mediekunder som også benytter seg av HS Medias sosiale medier-tjenester.

Satser på bredere medier

HS Media på Kirkenær har tradisjonelt sett solgt annonser for nisjemedier på print og nettsteder. De senere årene har selskapet også satset på bredere medier samt på nye tjenester innen markedsføringsfaget.

Også byråtjenester som å planlegge, produsere, publisere og optimalisere innhold jevnlig i sosiale medier (SoMe) har økt for HS Media.

– Vi ser en stadig sterkere etterspørsel etter ulike tjenester innen SoMe. Kundene ønsker å få levert mer helhetlig markedsføring, og det har vi tatt konsekvensene av, sier daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media, i en pressemelding. 

Blant kundene som har kommet til innen SoMe, finner man TT-Teknikk, Sikom, Paradisreiser, Islandspesialisten, Sikring24, Sikkerhetsgruppen, Schmidt, Entrack og Ø.M. Fjeld.

– Dette er kunder som har kommet til de siste årene – og som primært har etterspurt tjenester innen markedsføring på sosiale medier. For mange er SoMe blitt en viktig del av markedsføringen. Ikke bare rettet mot yngre målgrupper, men mot en bredere helhet av målgrupper, sier Sandholt.

118,6 millioner kroner

I tillegg har HS Media oppdragsgivere innen mediesalg som de også leverer SoMe-tjenester til. Det være seg Kode24, Norsk Golf, Arkitektur, Utdanningsnytt, Politiforum, Dagbladet Børsen og Europower.

– Også kunder som lever av tradisjonelle medier – digitale medier inkludert – har behov for ulike tjenester innen sosiale medier. Det er klart vi leverer det kundene etterspør. Vi ser at stadig flere kjøper kombinasjoner av tjenester innen markedsføringen, sier Sandholt.

Content & SoMe Manager Neira Karabeg hos HS Media startet i april 2022 i forbindelse med selskapets offensiv på sosiale medier. Hun gleder seg over utviklingen.

– Med satsingen på SoMe har HS Media også fått flere ben å stå på. Det er ikke bare mediekunder som etterspør innhold og andre tjenester innen SoMe, men vi får også mange andre kunder fra andre bransjer som ønsker å styrke seg ved bruk av sosiale medier, sier Neira Karabeg.

I 2022 solgte HS Media for totalt over 118,6 millioner kroner. I 2023 var salget på 115,1 millioner. Selskapet, som eies av Aller Media, har underkant av 30 ansatte.

Powered by Labrador CMS