Full jubel i Berlin: (f.v.) Marc Ligeti, Mads Øvergaard, Nina Hol og Silje Kristin Grip.
Full jubel i Berlin: (f.v.) Marc Ligeti, Mads Øvergaard, Nina Hol og Silje Kristin Grip.

Knowit Experience med sin andre «Best of the best» i Red Dot

– Vi er stolte av prisen og den er en milepæl for oss og en anledning vi synes det er grunn til å feire.

Publisert

Nylig vant Knowit Experience og Glamox «Best of the Best» i Red Dot Awards, og tok forrige uke turen til Berlin Konzerthaus for å ta imot prisen.

Det ble delt ut Best of the Best-priser til tre bidrag i kategorien «Corporate Design».

– Dette er et bevis på at Knowit Experience leverer designprosjekter i verdensklasse. Å utvikle ny visuell identitet for Glamox er en kompleks og faglig utfordrende oppgave som vi har jobbet med en god stund, sier administrerende direktør i Knowit Experience, Amund Brandsrud i en melding.

– Speiler hvem vi er

Over 9 000 bidrag ble sendt inn fra 50 land, og Knowit var det eneste byrå fra Norge som mottok Best of the Best-prisen.

– Vi er stolte av prisen og det tette samarbeidet med kunden, den er en milepæl for oss og en anledning vi synes det er grunn til å feire. Internasjonal anerkjennelse er alltid hyggelig.

Administrerende direktør hos Glamox, Astrid Simonsen Joos, sier god dialog og samarbeid mellom de ulike fagdisiplinene, har vært avgjørende gjennom prosessen med Knowit.

– Vi har vært opptatt av å skape noe som differensiere oss fra våre konkurrenter og noe som er genuint posisjonerende for oss i Glamox – og som speiler hvem vi er og hva vi gjør. Dette, kombinert med godt håndverk, har Knowit Experience virkelig klart å levere.

Best of the best for andre gang

Knowit Experience inkluderer også merkevare- og designmiljøet fra Creuna, etter oppkjøpet av Creuna i 2020. Dermed blir dette andre gang Knowit kan smykke seg med den prestisjetunge utmerkelsen «Best of the best».

Knowit har også vunnet denne prisen for sitt arbeid med Oslo kommune, også i dét tilfellet med Marc Ligeti som lead designer og Nina O’Gorman som rådgiver.

Den nye visuelle identiteten har allerede fått internasjonal anerkjennelse, med to shortlists i ADC 101st Awards for rebranding og logo, og én nominasjon i One Show.

I tillegg ble profilen nylig tildelt Årets Visuelle Identitet under Norges største industridesignkonferanse 2022.

Powered by Labrador CMS