Den nye logoen (t.v.) er supplert med en ny fargepalett med to nye signaturfarger og en ny font.

Citroën med ny logo og merkeidentitet – en tolkning av logoen fra 1919

Dette er den tiende logoen bilmerket lanserer: – Vår nye identitet er et elegant symbol på fremgang.

Publisert

Citroën nye logo vises for første gang på en konseptbilen «oli» og vil pryde de kommende modellene fra midten av 2023.

– Når vi tar fatt på et av de mest spennende kapitlene i vår berømte 103-årige historie, er tiden inne for Citroën å få et moderne og moderne nytt utseende, sier Citroën-sjef Vincent Cobée i en pressemelding fredag.

Den nye logoen er en tolkning av den ovale logoen fra 1919 og er den 10. logoen i Citroëns 103-årige historie.

– Vår nye identitet er et elegant symbol på fremgang. Vår arv og løfte om å inspirere forbrukere med vågale kjøretøy gir oss motet å ta en annen, mer inkluderende tilnærming til fremtidig familiemobilitet, og vi er sikre på at kunder fortid, nåtid og fremtid vil være enige om at ingenting beveger oss som Citroën.

Det nye utseendet tolker den originale logoen som først ble introdusert av grunnlegger André Citroën, inspirert av suksessen til hans første selskap som produserte vinklede «fiskebein» (chevron) girsystemer. De to vinklene har vært kjernen i Citroëns identitet siden.

Logoen er supplert med en ny fargepalett med to nye signaturfarger og en ny font. Og i tillegg til den nye logoen introduseres et nytt merkeslogan som gir kundene løftet; «Nothing Moves Us Like Citroën».

Powered by Labrador CMS