- Vi styrer etter byråinntekt, og er ikke så fokusert på omsetning, da den varierer med andelen varekjøp for kundene.

Nucleus-sjefen er ikke helt fornøyd trass tidenes nest høyeste omsetning i 2021

Har levert 28 år på rad med overskudd.

Publisert

I 2021 hadde Nucleus en omsetning på 47,2 millioner kroner, en byråinntekt på 34,5 millioner og driftsresultat før skatt på 1,3 millioner kroner. I 2020 var byråinntekten 34,2 millioner kroner.

Det melder byrået selv i en pressemelding.

– Vi er stolt over å ha levert 28 år med overskudd siden vi ble etablert i 1994. 2021 ble et år på det jevne resultatmessig, preget av investeringer i vekst gjennom vekst i antall ansatte, litt høyere turnover blant de ansatte enn vi ønsket, samt noen endringer i kundeporteføljen, sier byråleder Axel Revheim i pressemeldingen.

Nucleus var fem årsverk flere i 2021 enn i 2020.

Denne investeringen i mennesker gir uttelling nå i år. Per mai ligger byråinntekten vel 20 prosent foran fjoråret,

Høsten 2021 gjorde Nucleus organisatoriske grep for å bli enda bedre rustet til å levere helhetlige løsninger gjennom sterkere tverrfaglighet. Blant annet rykket Anette Jamtvedt opp i en ny rolle som COO. Byrået pekte også ut noen strategiske satsningsområder som skal styrkes gjennom nyansettelser og ved intern kompetansebygging.

– Byrået merker betydelig økt pågang etter leveranser innenfor strategiske satsningsområder som bærekraft, samfunnskommunikasjon, employer branding og sponsoraktivering. Samtidig ser vi at stadig flere velger oss som totalleverandør av kommunikasjonstjenester. Vi opplever også en merkbar økning i forespørsler om medietreninger, sier Revheim.

Blant de nye kundene i 2021 er Apotera, Berggård Amundsen, Norgeseliten, Boligpartner, BORI, NorSIS, IKA Kongsberg og Tietoevry.

Omsetningen på 47,2 millioner kroner i 2021 er byråets nest høyeste noensinne, men lavere enn i 2020 hvor omsetningen landet på 54,7 millioner kroner.

- Vi styrer etter byråinntekt, og er ikke så fokusert på omsetning, da den varierer med andelen varekjøp for kundene. I 2020 leverte vi ett prosjekt med betydelige varekostnader i form av annonsekjøp. Dette prosjektet utgjorde alene mer enn forskjellen i omsetning, sier Revheim.

Powered by Labrador CMS