– Alle de største byråene er representert, slik at listen er ikke overraskende. Håper på tøff konkurranse og at bransjens aller beste jobber blir synliggjort, det gjør oss alle bedre.

OMD til topps blant mediebyråene når ANFO oppsummerer effekten

De ti mest effektive byråene gjennom de siste ni årene er oppsummert.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Det er en viktig pris for bransjen og for oss i OMD, sier byråets strategidirektør, Cathrine Dalan til KOM24, om ANFO Effekt.

Annonsørforeningen har samlet resultatene for de siste ni årene og laget en medaljeoversikt som viser topp 10-listen for mediebyråene. Oversikten viser blant annet antall medaljer og diplomer fordelt mellom byråene og en total score.

Poengutregning:

  • Gull 5 poeng
  • Sølv 3 poeng
  • Bronse 2 poeng
  • Diplom 1 poeng
  • Grand Prix 6 poeng
  • Kantars Innsiktspris 4 poeng

– Det å dokumentere effekt på faktiske forretningsresultater er viktig for oss og kundene vi jobber med. Det er dette som driver oss og som vi jobber beinhardt for hver eneste dag. Det er ikke et overraskende resultat, dette er noe vi har jobbet kontinuerlig med og noe vi synes er gøy.

OMD sikrer seg topplassering i ANFO Effekt med god margin.

– Fokus på fag og effekt er noe som er en grunnstein i måten vi jobber på i OMD og det er noe som gjør oss enda bedre år for år. Anfo Effekt som sådan er en fantastisk mulighet til å synliggjøre dette arbeidet og det å feire bransjens mest effektfulle jobber, tror vi at gjør oss alle bedre.

Byrået lander på 147 poeng, og tar en klar seier foran Vizeum og RED dentsu X, på de neste to plassene.

Oversikt over de ti mest effektive byråene, totalt sett de siste ni årene.

– Det er både gøy og vi er utrolig stolte over at vi klarer å få fram beviselige effekter sammen med kundene våre. Vi er utrolig stolte og ydmyke som jobber med så mange dyktige annonsører som muliggjør dette i tillegg til mange gode samarbeidspartnere. Et godt samarbeid er ofte nøkkelen for å få til de beste jobbene.

Fristen for å sende inn case er tidlig januar, og akkurat nå jobbes det med nettopp dette.

– Vi har mange jobber vi er stolte av og det skrives for fullt nå. Alle case er veldig forskjellige, noen er enkle å skrive, andre langt mer komplekse og tidvis en svært krevende øvelse, men verdt å bruke tid på.

OMD har en god miks av ansatte, og i fjor vant de Grand Prix sammen med McDonalds og NordDDB.

– Vi har både mange gamle veteraner og nye talenter som oppdaterer oss slik at vi får nye innblikk.

Powered by Labrador CMS