Charlotte Karlsen, Ann Jack og Jostein Væge

GroupM lanserer egenutviklet influenserplattform

Med det nye influenser-produktet INCA tar GroupM steget inn i influenserverdenen.

Publisert

Det melder de selv i en pressemelding.

– Influensermarkedsføring har hatt en veldig stor vekst de siste årene i Norge, men med denne veksten kommer det også fram en del utfordringer rundt for eksempel falske følgere, hvor relevant er følgerne og hva man får igjen for å bruke influensere, sier Country Director i Xaxis/GroupM og har kommersielt ansvar for deres influenserprodukt INCA. Ann Jack i pressemeldingen.

Trygge profiler

Jack understreker at det er mye i influenserverdenen som er ugjennomsiktig.

De mener det ikke alltid er lett for annonsører å vite hva man får igjen for kronene brukt, og det kan være tidkrevende å drive et markedsføringsprosjekt av denne typen. Dette ønsker INCA å endre.

– I INCA bruker vi AI for å koble annonsører til trygge profiler og målgrupper for å maksimere effekten av deres investeringer, sier Jack.

På samme tid vil den nye plattformen sikre at annonsørene som tar i bruk plattformen til enhver tid har kontroll på hva som skjer.

– Plattformen er bygd for å automatisere kampanjeprosessen og sikrer at annonsører ikke bare har innblikk i hvilke profiler som velges for hver kampanje, men også alt innholdet som produseres. Annonsøren kan selv enkelt gi tilbakemelding på selve innholdet underveis slik at profilene kan tilpasse seg til markedsstrategien. Alt dette foregår i selve plattformen, forklarer Jack. Sikrer trygghet.

– God dialog

To influensere som allerede er tilknyttet INCA er Charlotte Karlsen og Jostein Væge.

– Jeg er veldig fornøyd med det jeg har gjort med INCA til nå. De er veldig tydelige på hvilke forventninger de har i forkant og dialogen mellom oss er god, sier Karlsen, som hovedsakelig produserer innhold om familie og trening, i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS