Kjell Aukrusts kjente karakter fra Flåklypa pryder Möller's Tran sine flasker. Her viser Solan fram tranflasken.
Kjell Aukrusts kjente karakter fra Flåklypa pryder Möller's Tran. Her viser Solan fram tranflasken.

Möller's Tran får kampanje-hjelp av Flåklypa-karakterene

– Vi synes det veldig gøy når store merkevarer som Möller's tør å skille seg ut med å omfavne et helanimert univers.

Publisert

– Vi synes det er kjempegøy å få lov å leke med Kjells Aukrust karakterer. Flåklypa er kanskje en av Norges mest kjente og nyere kulturarv som de fleste av oss har vokst opp med og er elsket av mange, sier Marketing Manager for Omega-3 & VMS i Orkla Health, Anne Valerie Solhaug, i en pressemelding.

Stor stoppeffekt

Möller's har over lengre tid latt reklamekonseptet «Tok du for mye Möller's Tran», og samarbeidet med både skuespillere og idrettsstjerner. Og denne gangen har Möller’s fått med noen seg de folkekjære karakterene Solan, Ludvig og Reodor fra Flåklypa.

Kjell Aukrusts kjente karakter har blitt digitalisert av Qvisten Animation.

– Vi synes det veldig gøy når store merkevarer som Möller's tør å skille seg ut med å omfavne et helanimert univers. Det finnes mye data på at animerte karakterdrevet historiefortellinger har større stoppeffekt og blir husket bedre enn taktisk reklame, ikke minst når det er et så veletablert og godt likt univers som Aukrust sitt, sier kommersiell leder i Qvisten, Arnt Christian Scheele.

– En formidabel kampanje

Det er mediebyrået OMD som ansvaret for å distribuere kampanjen for Orkla Health som står bak Möller's.

Möller's Tran og Flåklypa.

– Denne kampanjen har vi gledet oss til lenge. Vi har hatt en tett og god dialog med Möller’s teamet med «fag i fokus». Dette har sikret at vi har fått bygget ut en sterk og helhetlig kampanje som også forsterker det kreative konseptet gjennom hele kundereisen, enten det er fysisk eller digitalt» sier kundedirektør i OMD, Viivi Nygren.

Qvisten står bak alt fra nytt design på flaskene og markedsføring materiell i butikk til radioreklame, annonser og filmer.

Daglig leder i Aukruststiftelsen, Benedikte Kjernsmo, synes merkevarene passer svært godt sammen, og at uttaket er gjort i tråd med Kjell Aukrusts ånd.

– Kombinasjonen av Orklas profesjonalitet og villighet til å tenke litt «utenfor boksen» sammen med Qvistens kreativitet og øye for detaljer, har ført til at dette har blitt en formidabel kampanje.

Powered by Labrador CMS