– Jeg skal utvikle, analysere og overvåke Forsvarets kanaler, og bidra i utviklingen av målgruppeanalyser og kanalstrategi.
– Jeg skal utvikle, analysere og overvåke Forsvarets kanaler, og bidra i utviklingen av målgruppeanalyser og kanalstrategi.

Forsvaret har hentet inn Annemarte Lehne fra SATS

Etter totalt ni år i treningskjeden, løper Annemarte Lehne vidre til Forsvaret, men hun klarer ikke å gi helt slipp på jobben i SATS helt ennå.

Publisert

– Det er både trist og rart å forlate en arbeidsplass som har vært en så stor del av livet mitt de siste årene, forteller Lehne til KOM24.

De siste ni årene har hun hatt flere ulike roller i Nordens største treningssenterkjede, SATS. Hun har blant annet vært ansatt som personlig trener, gruppetreningsinstruktør, Nordic Social Media Manager og Nordic Retail Marketing Manager.

Perfekt timing

– Jeg har virkelig stortrivdes, men når det er sagt så har Forsvaret tatt meg svært godt i mot. Og hvor mange arbeidsplasser kan stille med jagerfly?, spør hun.

Lehne begynte som digital markedsfører 1. november, og gleder seg blant annet til å ta del i viktige samfunnsoppdrag for Forsvaret.

Etter fullført bachelor fra Markedshøyskolen (Høyskolen Kristiania), startet hun i jobben som assisterende senterleder og gruppetreningsansvarlig på SATS Nydalen.

– Før det hadde jeg allerede jobbet flere år i SATS (Elixia), som personlig trener og gruppetreningsinstruktør. Etter et par år som assisterende senterleder dukket det opp et vikariat som Nordic Social Media Manager på Servicekontoret til SATS. Den rollen hadde jeg i totalt to år, fordelt over to perioder. Jeg har hatt en utrolig gøy og lærerik tid i SATS.

Men vikariatet nærmet seg slutten og Lehne startet prosessen med å søke nye jobber, da hun kom over nåværende stilling i Forsvaret.

– Det var en perfekt timing for min del.

I Forsvaret skal hun blant annet planlegge, teste, publisere, optimalisere og rapportere på kjøpte og organiske kampanjer.

– Jeg skal også utvikle, analysere og overvåke Forsvarets kanaler, og bidra i utviklingen av målgruppeanalyser og kanalstrategi.

Står på bar bakke

Hun vil få god bruk av kompetanse innen sosiale medier, og skal dele innsikt og kunnskap om dette i den nye jobben.

– Jeg har jobbet mye med sosiale medier, både direkte i kontoer og mer strategisk og overordnet hvor jeg har hatt ansvar for posteplaner for flere ulike kanaler for flere land. I dette arbeidet har jeg lært masse, og blitt god på å planlegge og strukturere noe jeg tror kommer godt med i stillingen. I tillegg har jeg god erfaring med å tilpasse innhold til ulike kanaler og målgrupper.

Hun ser frem til nye utfordringer og oppgaver.

– Jeg gleder meg til å ta del i Forsvarets mediesenter (FMS), sine spennende prosjekter og få være med på å videreutvikle SoMe-strategien. Samtidig venter en ny hverdag, fra å kunne «alt» om en merkevare og kjenne alle, til å plutselig stå på bar bakke - men jeg gleder meg veldig.

Lehne har siden oppstart hatt en travel tid med onboarding og vært på både sesjon og en produksjon. Hun gir heller ikke helt opp SATS.

– De blir ikke helt kvitt meg, jeg fortsetter nemlig som instruktør, røper hun.

Powered by Labrador CMS