I anledning Rosa Sløyfe-måneden ville Coop gi folk en påminner om hva du bør og ikke bør klemme på.

Kampanje for puppe­klemming faller i smak

Coop og ANTI slår et slag for puppeklemming. 

Publisert

Oktober er som kjent Rosa Sløyfe-måneden, og i den anledning har Coop og ANTI tatt i bruk en uvanlig mediemiks for å slå et slag for brystkreftsaken. 

Falt i smak

Simen Kjønnås Thorsen, kommunikasjonsrådgiver i Coop.

Til årets kampanje har nemlig Coop i samarbeid med ANTI klistret det viktige budskapet som klistremerker på tusener av avokadoer i Coop sine frukt- og grøntavdelinger. 

Budskapet er nemlig: Klem heller puppene dine! 

Til KOM24 forteller kommunikasjonsrådgiver i Coop, Simen Kjønnås Thorsen, at kampanjen har blitt tatt veldig godt imot i sosiale medier. 

– Så vidt vi vet har vi fått utelukkende positive reaksjoner, og det tyder på at denne kommunikasjonen traff godt, sier han. 

Kundene har for øvrig kommet med forslag til flere steder Coop burde sette klistremerker, så engasjementet har vært stort. 

Rekordhøy donasjon

Coop er hovedpartneren til Kreftforeningen og donerte rekordhøye 12,7 millioner kroner under fjorårets Rosa Sløyfe-aksjon. 

Tradisjonen tro donerer Coops dagligvarebutikker én prosent av alt salg av fersk frukt, bær og grønnsaker i oktober til aksjonen. Nesten halvparten av fjorårets donasjon kom fra kunder som handlet frukt og grønt.

I tillegg vil kr 2,50 av hvert solgte produkt fra Omo, Comfort, Lano, Klar, Dr. Greve, Define, Lypsyl og Jif i butikken doneres til aksjonen. I år som i fjor kan også kunder både kjøpe donasjonsvarer og støtte saken med et valgfritt beløp. 

Årets Rosa Sløyfe er designet av Fam Irvoll, og kan kjøpes i alle Coops dagligvarebutikker. Det kan også handlenettet som er designet av den norske moteskaperen. For hvert handlenett som kjøpes i oktober, donerer også Coop 5 kr til Rosa Sløyfe-aksjonen. 

Rosa Sløyfe engasjerer

Coop har ikke de endelige tallene for årets aksjon klare enda, men forteller at de ligger godt an til å donere et solid donasjonsbeløp i år igjen. 

– Kundene våre elsker Rosa Sløyfe, og vi ser med glede på hvordan det engasjerer ansatte, kunder og medlemmer år etter år, som alle bidrar på forskjellige måter, avslutter Thorsen. 

Powered by Labrador CMS