Line Wesley-Holand og Steffen Aagedal sammen med Karen Onsager Keiserud

Gyldendal henter inn ny kommunikasjonssjef

Styrker laget både innen kommunikasjon og bærekraft.

Publisert

Gyldendal-konsernet styrker seg innen bærekraft og kommunikasjon, og har ansatt Line Wesley-Holand som bærekraftsansvarlig og Steffen Aagedal som kommunikasjonssjef med særskilt ansvar for mediene og samfunnskontakt. Begge hadde sin første arbeidsdag i Gyldendalhuset den 1. august.

– Å løfte fram det svært differensierte og innovative arbeidet som foregår i alle konsernets virksomheter blir også en viktig oppgave framover. Derfor er vi glade for å ha Steffen Aagedal med på laget. Hans erfaringsgrunnlag og kompetanse vil bli viktig for oss, sier konserndirektør for Kommunikasjon, merkevarer og samfunnskontakt i Gyldendal, Karen Onsager Keiserud i en pressemelding.

– Klør i fingrene

Aagedal kommer fra stillingen som rådgiver i kommunikasjonsbyrået Apeland, og har i tillegg jobbet som journalist i mange år i Dagens Næringsliv og NRK. Han har også erfaring med mediehåndtering og krisekommunikasjon for Justis- og beredskapsdepartementet, blant annet under terrorangrepet 22. juli.

– Det formelig klør i fingrene etter å få bidra til å vise omverden hvordan Gyldendal kombinerer sine stolte forlagstradisjoner med utrolig mye spennende og fremtidsrettet utviklingsarbeid, sier Aagedal i samme melding.

Han begynte hos Apeland våren 2016, etter å ha jobbet med lanseringen av kultur- og innovasjonshuset Sentralen. Han har også vært innom forlagsbransjen, som manuskonsulent for Cappelen og Tiden.

Videreutvikler arbeidet

Line Wesley-Holand kommer fra stillingen som direktør for næringsliv og internasjonal utvikling i Fairtrade Norge.

– Jeg gleder meg veldig til å bidra til et nytt bærekraftskapittel for Gyldendal. Som største konsern i den norske bokbransjen følger et stort ansvar, men også muligheter for å bidra til fortsatt bærekraftig omstilling og utvikling i bransjen, sier hun.

Gyldendal jobber blant annet med å tydeliggjøre samfunnsoppdraget og videreutvikle kommunikasjonsarbeidet.

– Å skape verdi for enda flere gjennom de produktene og tjenestene vi leverer, er et viktig oppdrag for oss og skal tydeliggjøres gjennom et sterkere fokus på bærekraft, mangfold og kommunikasjon. Begge stillingene er derfor plassert i konsern for å sikre at denne satsingen knyttes til alle virksomhetene som er del av Gyldendal, avslutter Keiserud.

Powered by Labrador CMS