SponsorChecks lanseringsteam, fra venstre Alexander Solberg fra Nosleeptillbrooklyn, Eirik Ekrann, Alexander Staübert, Ingeborg Jore fra Ipsos og Aris Theophilakis fra Nosleeptillbrooklyn.
SponsorChecks lanseringsteam, fra venstre Alexander Solberg fra Nosleeptillbrooklyn, Eirik Ekrann, Alexander Staübert, Ingeborg Jore fra Ipsos og Aris Theophilakis fra Nosleeptillbrooklyn.

Lanserer ny effektmåling av sponsorater

Ipsos og Nosleeptillbrooklyn lanserer i disse dager SponsorCheck, en lavterskels måling for sponsorer og sponsorobjekter.

Publisert

Det melder partene i en pressemelding.

Det nye verktøyet er et samarbeidsprosjekt mellom analyseselskapet Ipsos og reklame -og eventbyrået Nosleeptillbrooklyn, og skal gi en effektiv evaluering av et sponsorat gjennom en pre- og en postmåling, som vil vise om aktiveringen av sponsoratet har bidratt til å styrke merkevaren. 

Produktet er utviklet av analyseinstituttet under ledelse av daglig leder Eirik Ekrann og bygger på deres BrandCheck-metodikk.

– Vi ser at merkevareansvarlige ønsker bedre innsikt rundt hvordan man kan minimere risiko, forbedre kvaliteten på beslutningstakingen og øke avkastningen av markedsinvesteringene, sier Ipsos-sjef Eirik Ekrann i pressemedlingen.

Å gi merkevarebyggere svarene de trenger, når de trenger dem var et tydelig mål opplyser byråleder Aris Theophilakis i pressemeldingen. 

– Vi som jobber mellom sponsor og sponsorobjekt ser at viktige avgjørelser ofte ender opp med å være basert på brede målinger og «observasjonell benchmarking» i stedet for relevant målbårhet og medfølgende innsikt, avslutter Theophilakis. 

Powered by Labrador CMS