– Jeg tenker det var en spøk og ler enda når jeg ser den her.

Varde Hartmark med morsomt svar på Nordvik-bommert

– Det er en mulighet til å få vist fram de flinke folkene vi har.

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Det er en idé fra de ansatte, en humoristisk tilnærming til feilsteg som er gjort og som gir en mulighet til å synliggjøre våre konsulenter. Vi rangerer dem ikke, det tror jeg vi kan lese fra annonsen, sier Arne Norheim, daglig leder og partner i Varde Hartmark, til KOM24.

– Mulighet til å vise fram folkene våre

For to uker siden vekte eiendomsmeglerne i Nordvik oppmerksomhet da de over flere sider i papirutgaven til Dagens Næringsliv trakk fram «beste eiendomsmeglere» og «beste kvinnelige eiendomsmeglere». Det fikk raskt mange reaksjoner og kritikk fra flere hold.

Blant de som var raskt ute med et stikk var Propr, denne uken er det Varde Hartmark som har kastet seg på med en annonse i Dagens Næringsliv der de øverst på siden har det de kaller sine aller beste konsulenter og har bilder av ti kvinnelige konsulenter. Lenger nede på siden har de bilder av ti mannlige konsulenter, med teksten «I tillegg har vi mannlige konsulenter vi er stolte av. Vi har kåret de beste blant dem også».

Ideen til annonsen kom på mandag denne uken og fredag var den på trykk i Dagens Næringsliv.

– Det er en mulighet til å få vist fram de flinke folkene vi har. Forhåpentligvis tar de som ser denne som det er ment, humoristisk, sier han.

Slik så annonsen fra Varde Hartmark i DN ut.

Varde Hartmark driver med Management Consulting og har ansatte innen en rekke fagområder. Ideen til annonsen oppsto internt og gjennomføringen er gjort ved hjelp av egne kommunikasjonskrefter i selskapet.

Norheim sier de har fått en rekke positive tilbakemeldinger etter publiseringen.

– Applauderer voldsomt

– Jeg har fått en del reaksjoner fra både familie til de ansatte som synes dette var skikkelig kult og noen i kommunikasjonsbransjen som applauderer voldsomt og synes det var skikkelig kult, forteller han.

Men noe kritikk har kommet. Mads Dokka Blybakken, kommunikasjonssjef i foodora, mener at annonsen var en kommunikasjonsfaglig dårlig oppfølger til annonsen med kvinnelige eiendomsmeglere og kaller det et dårlig forsøk på newsjacking

– Det blir rett og slett for mye, for sent, mener han.

Han sier det er viktig å ta vare på initiativ fra de ansatte, men at en gjerne bør tenke seg om to ganger før man tar det ut i offentligheten og tror at det er mange som ikke skjønner poenget med annonsen og viser til at det er en stund siden annonsen til Nordvik, som startet det hele, var på trykk.

– Intensjonen er god men gjennomføringen sen og budskapet uklart, mener han.

Hos Varde Hartmark tar de det hele med stor ro.

– Jeg tenker det var en spøk og ler enda når jeg ser den her. Det var ikke ment som noe annet enn en spøk og en måte å synliggjøre våre konsulenter på, svarer Norheim.

Powered by Labrador CMS